10 vecí, ktoré znižujú hodnotu tvojho auta pri predaji!

Hodnota auta

Pri predaji jazdeného vozidla sa môže nájsť niekoľko faktorov, ktoré ovplyvnia nie len celkový záujem o ponúkaný kus, ale dokonca majú negatívny vplyv aj na jeho cenu. Mohli ste s ním byť celé roky aj nadpriemerne spokojný, no záujemca bude zohľadňovať viacero okolností a nie len to, že vás nikdy nenechalo stáť na krajnici. Čo dokáže zohrať významnú úlohu pri udržaní výšky požadovanej sumy?

Rok výroby

Dátum narodenia konkrétneho auta je dôležité zohľadniť už pri počiatočnej cenotvorbe. Najideálnejšie je informovať sa o aktuálnych cenách rovnakých modelov, s rovnakou motorizáciou, stupňom výbavy, podobným nájazdom kilometrov atď… Bez ohľadu na úroveň starostlivosti ktorú vozidlo za svoj život dostávalo, je rok výroby pre kupujúceho dôležitým údajom. Rovnaká cena totožných modelov, avšak s dvojročným rozdielom automaticky smeruje jeho pozornosť k tomu novšiemu.

Stav kilometrov

Žiaľ, podozrivé 25 ročné auto s nájazdom 130 000 kilometrov je na Slovensku stále viac vyhľadávané ako 10 ročné s nájazdom 220 000. To nahráva do karát rôznym podvodníkom a aj preto sa na našom trhu s jazdenými vozidlami objavuje viac a viac stočeniek. Znamená to iba toľko, že záujemcovia o jazdené vozidlá chcú mať pre pokoj na duši čo najnižšie číslo pred očami. Je pravdepodobné, že auto s nájazdom nad 300 000 kilometrov je u nás už prakticky nepredajné.

Úroveň výbavy

Rôzne prvky výbavy sú žiadané čoraz viac a viac. V dnešnej dobe dokáže prekaziť sľubné uzavretie obchodu napríklad aj absencia klimatizácie, nie to ešte inej výbavy zvyšujúcej komfort posádky alebo dokonca rozšírenej výbavy bezpečnosti. Predsa, v interiéri vozidla trávi človek najviac času a mať k dispozícii prvky schopné spríjemniť dlhé cesty je už priam nevyhnutnosťou. Ak vaše vozidlo disponuje nanajvýš pedálmi a volantom, predajnú cenu nebude možné nastavovať príliš vysoko.

Servisná história

Máte záznamy o kompletnej servisnej histórii svojho auta? Overiť si skutočné množstvo najazdených kilometrov a zároveň skontrolovať dodržiavanie intervalov výmeny rôznych dôležitých komponentov je v prípade predaja zaručene veľké plus. Ak servisnú knižku nemáte, môžete natrafiť na kupujúceho, ktorému budete takéto fakty vysvetľovať zbytočne. A nemajme mu to za zlé, veď aj my by sme boli na pochybách ak by sa nás niekto snažil bez dôkazov presvedčiť o množstve vykonaných úkonov.

Sada kolies

Kúpa jazdeného vozidla sa vždy nesie v duchu útraty množstva peňazí. Platbou za auto sa to ani z ďaleka nekončí, nakoľko treba myslieť na cenu prepisu, povinného zmluvného poistenia či prípadnej prepravy. To posledné čo by chcel kupujúci riešiť je kúpa sady sezónnych pneumatík. Preto človek, dňom i nocou prehrabávajúci auto inzerciu, kladie obrovský dôraz na to, aby k svojmu „novému“ autu dostal aj adekvátnu sadu na prezutie. V prípade, že ste zošľahaným gumám po poslednom prezúvaní dali navždy zbohom, zamyslite sa, či sa oplatí pred predajom auta investovať do nových alebo budete ochotný cenu o pár stoviek znížiť.

História vozidla

Pojmy servisná história a história vozidla si netreba zbytočne zamieňať. Zatiaľ čo tou prvou ručíme za vykonávané opravy, druhá poukazuje na účely využívania vozidla v minulosti. To znamená, že pokiaľ je interiér výrazne zanedbaný a ešte aj z pod čalúnenia dverí vypadávajú žlté vizitky, zbytočne budete záujemcu presviedčať, že auto neslúžilo ako taxík. Kategória služobných vozidiel zaručene nepatrí k tým najatraktívnejším. Vieme, ako sa väčšina ľudí správa k autám, za ktorých poruchy nezodpovedá.

Chyby karosérie

Ako sme spomínali vyššie, výzor zohráva pri predaji jazdenky jednu z najväčších úloh. Každá menšia deformácia karosérie, popraskaný alebo aj inak poškodený lak nepôsobí lákavo a hlavne vyvoláva v hlave záujemcu otázku – koľko ho bude stáť dodatočná oprava. Úplne rovnako to platí tiež v prípade povrchovej hrdze a o prehrdzavených dierach na blatníkoch sa ani baviť nemusíme. Nejaké tie dierky po kamienkoch na kapote a prednom nárazníku patria k bežným známkam používania a teda pokiaľ nejde záujemcovi vyslovene o každý cent, v tomto ohľade by mal byť zhovievavý. Diera po kamienku v čelnom skle si už ale bude žiadať radikálnejší zásah do požadovanej sumy.

Poškodenie interiéru

Vizuálne poškodenie bezpochyby neprospieva ani celkovému dojmu z interiéru. Nejaký ten menší fľak sa ešte odpustiť dá, no väčší problém s predajom nastáva, pokiaľ je poťahový materiál sedadla, dverí alebo dokonca stropu úplne roztrhnutý. Kráse nepridávajú ani vekom vyblednuté, doškriabané, polámané či úplne chýbajúce plastové časti.

Mechanické poruchy

Predávať vozidlo s existujúcou mechanickou poruchou sa celkovo neodporúča. Množstvo ľudí ale s neustálym servisovaním už stratí nervy, poprípade väčšinu financií a nemá chuť takémuto autu viac venovať pozornosť. Malou náplasťou na duši záujemcu môže byť zakúpenie autodielu na výmenu, no treba počítať s tým, že dodatočné servisné náklady určite zasiahnu do ceny predávaného vozidla. Do tohto odstavca možno kľudne zaradiť aj chýbajúcu alebo blížiacu sa emisnú a technickú kontrolu. Nie len že si samotný úkon vyžiada financie navyše, ale vozilo naň treba aj patrične pripraviť.

Farba a celkový výzor

Aj napriek všetkým spomenutým faktorom, stále môže väčšinu kupujúcich odradiť aj celkový výzor vozidla. Zvlášť pri použití lacných tuningových dielov, ktoré nie len že na auto nepasujú, navyše ani ich farba tak úplne nekorešponduje s karosériou. Dajte si poradiť… Ak ešte je tá možnosť, zhoďte to dole a pokúste sa Vaše vozidlo pred predajom dostať čo najviac do pôvodného stavu. Čo sa farby karosérie týka, s tým už toho veľa nenarobíte. Aká farba sa Vám pri kúpe auta páčila, takú teraz vy budete musieť predať. Nezabúdajte, že aj v tomto smere existujú populárnejšie a menej populárne možnosti. Preto ak vlastníte auto s fádnou farbou, je pravdepodobné, že sa na Bazoši zdrží o niečo dlhšie ako rovnaký model so zaujímavejším sfarbením.

Pozri si náš e-shop:

Foto obrazy

Fotoobraz Ken Block 43

Zanechaj nám svoj e-mail a buď vždy informovaný o aktuálnych novinkách: