Vlastniť staré vozidlo so sebou prináša aj ďalšiu formu úspory peňazí. Cena nových vozidiel je okrem výbavy najviac ovplyvnená typom agregátu. Za model s naftovým motorom si priplatíte zväčša o 10 – 20% viac ako za ten istý model s benzínovým motorom. To v dôsledku čoraz prísnejších emisných noriem v Európe, čo núti automobilky neustále investovať do vývoja ekologickejších systémov.Pri 20 ročnom aute vás toto trápiť netreba. Žiadne zbytočné príplatky a navyše je značne nižšia aj cena poistného.
Spomínaná výška povinného zmluvného poistenia či havarijnej poistky závisí hlavne od hodnoty vozidla, ale tiež od jeho veku a výkonu. Množstvo starších áut a to hlavne tých lacnejších zrovna vysokým výkonom nedisponuje, no tak či tak vás dostane z bodu A do bodu B. Tou najväčšou výhodou vlastnenia starého vozila je možnosť, že časom jeho cena začne stúpať. Nejeden krát sme mali možnosť vidieť ako autá za zopár stoviek eur behom pár rokov nemožno zohnať v dobrom stave pod niekoľko tisíc. Ako príklad si môžeme zobrať BMW e30, ktoré je dnes už považované za investičné vozidlo.
Vedeli ste, že priemerný vek vozidla registrovaného na Slovensku je 13 a pol roka? V Českej republike je to dokonca ešte o rok viac. To môže znamenať dve veci: Buď proste väčšina z nás nemá na niečo novšie alebo sme len príliš inteligentní a vidíme výhody tam, kde ostatní vidia kopu starého plechu. Dobre, viem že správnou možnosťou je tá prvá, no pravdou je že vlastniť staré vozidlo so sebou prináša aj mnoho pozitív.
Tým najzásadnejším je nízka cena, za ktorú možno natrafiť tiež na zachovalý a funkčný kus. To samozrejme platí pri autách, ktoré boli vyrábané vo veľkých množstvách. Malosériové modely si svoju cenu dokážu dlhodobo udržiavať. Ďalšou obrovskou výhodou starých vozidiel sú nízke náklady na opravu vzniknutých problémov. Množstvo z nich možno opraviť takpovediac „na kolene“ a navyše cena náhradných dielov je minimálna. Suma, ktorú by ste nechali v servise za opravu nového auta vám dokáže pokryť náklady aj v prípade potreby kúpiť druhý kus na náhradné diely.
Značným plusom starého auta je rýchlosť jeho výmeny v prípade potreby. O vozidlá vo vyššom veku je stále veľký záujem, preto je ich šanca na predaj oveľa vyššia, ako keby ste inzerovali nové auto. Navyše v prípade jeho vážnej poruchy vám vôbec nemusí byť ľúto rozpredať čo sa dá a zvyšok vozidla odovzdať na likvidáciu.
Vlastniť staré vozidlo so sebou prináša aj ďalšiu formu úspory peňazí. Cena nových vozidiel je okrem výbavy najviac ovplyvnená typom agregátu. Za model s naftovým motorom si priplatíte zväčša o 10 – 20% viac ako za ten istý model s benzínovým motorom. To v dôsledku čoraz prísnejších emisných noriem v Európe, čo núti automobilky neustále investovať do vývoja ekologickejších systémov.Pri 20 ročnom aute vás toto trápiť netreba. Žiadne zbytočné príplatky a navyše je značne nižšia aj cena poistného.
Spomínaná výška povinného zmluvného poistenia či havarijnej poistky závisí hlavne od hodnoty vozidla, ale tiež od jeho veku a výkonu. Množstvo starších áut a to hlavne tých lacnejších zrovna vysokým výkonom nedisponuje, no tak či tak vás dostane z bodu A do bodu B. Tou najväčšou výhodou vlastnenia starého vozila je možnosť, že časom jeho cena začne stúpať. Nejeden krát sme mali možnosť vidieť ako autá za zopár stoviek eur behom pár rokov nemožno zohnať v dobrom stave pod niekoľko tisíc. Ako príklad si môžeme zobrať BMW e30, ktoré je dnes už považované za investičné vozidlo.
Vedeli ste, že priemerný vek vozidla registrovaného na Slovensku je 13 a pol roka? V Českej republike je to dokonca ešte o rok viac. To môže znamenať dve veci: Buď proste väčšina z nás nemá na niečo novšie alebo sme len príliš inteligentní a vidíme výhody tam, kde ostatní vidia kopu starého plechu. Dobre, viem že správnou možnosťou je tá prvá, no pravdou je že vlastniť staré vozidlo so sebou prináša aj mnoho pozitív.
Tým najzásadnejším je nízka cena, za ktorú možno natrafiť tiež na zachovalý a funkčný kus. To samozrejme platí pri autách, ktoré boli vyrábané vo veľkých množstvách. Malosériové modely si svoju cenu dokážu dlhodobo udržiavať. Ďalšou obrovskou výhodou starých vozidiel sú nízke náklady na opravu vzniknutých problémov. Množstvo z nich možno opraviť takpovediac „na kolene“ a navyše cena náhradných dielov je minimálna. Suma, ktorú by ste nechali v servise za opravu nového auta vám dokáže pokryť náklady aj v prípade potreby kúpiť druhý kus na náhradné diely.
Značným plusom starého auta je rýchlosť jeho výmeny v prípade potreby. O vozidlá vo vyššom veku je stále veľký záujem, preto je ich šanca na predaj oveľa vyššia, ako keby ste inzerovali nové auto. Navyše v prípade jeho vážnej poruchy vám vôbec nemusí byť ľúto rozpredať čo sa dá a zvyšok vozidla odovzdať na likvidáciu.
Vlastniť staré vozidlo so sebou prináša aj ďalšiu formu úspory peňazí. Cena nových vozidiel je okrem výbavy najviac ovplyvnená typom agregátu. Za model s naftovým motorom si priplatíte zväčša o 10 – 20% viac ako za ten istý model s benzínovým motorom. To v dôsledku čoraz prísnejších emisných noriem v Európe, čo núti automobilky neustále investovať do vývoja ekologickejších systémov.Pri 20 ročnom aute vás toto trápiť netreba. Žiadne zbytočné príplatky a navyše je značne nižšia aj cena poistného.
Spomínaná výška povinného zmluvného poistenia či havarijnej poistky závisí hlavne od hodnoty vozidla, ale tiež od jeho veku a výkonu. Množstvo starších áut a to hlavne tých lacnejších zrovna vysokým výkonom nedisponuje, no tak či tak vás dostane z bodu A do bodu B. Tou najväčšou výhodou vlastnenia starého vozila je možnosť, že časom jeho cena začne stúpať. Nejeden krát sme mali možnosť vidieť ako autá za zopár stoviek eur behom pár rokov nemožno zohnať v dobrom stave pod niekoľko tisíc. Ako príklad si môžeme zobrať BMW e30, ktoré je dnes už považované za investičné vozidlo.
6 dôvodov, prečo sa oplatí byť majiteľom starého auta
Investičné autá
Vedeli ste, že priemerný vek vozidla registrovaného na Slovensku je 13 a pol roka? V Českej republike je to dokonca ešte o rok viac. To môže znamenať dve veci: Buď proste väčšina z nás nemá na niečo novšie alebo sme len príliš inteligentní a vidíme výhody tam, kde ostatní vidia kopu starého plechu. Dobre, viem že správnou možnosťou je tá prvá, no pravdou je že vlastniť staré vozidlo so sebou prináša aj mnoho pozitív.
Tým najzásadnejším je nízka cena, za ktorú možno natrafiť tiež na zachovalý a funkčný kus. To samozrejme platí pri autách, ktoré boli vyrábané vo veľkých množstvách. Malosériové modely si svoju cenu dokážu dlhodobo udržiavať. Ďalšou obrovskou výhodou starých vozidiel sú nízke náklady na opravu vzniknutých problémov. Množstvo z nich možno opraviť takpovediac „na kolene“ a navyše cena náhradných dielov je minimálna. Suma, ktorú by ste nechali v servise za opravu nového auta vám dokáže pokryť náklady aj v prípade potreby kúpiť druhý kus na náhradné diely.
Značným plusom starého auta je rýchlosť jeho výmeny v prípade potreby. O vozidlá vo vyššom veku je stále veľký záujem, preto je ich šanca na predaj oveľa vyššia, ako keby ste inzerovali nové auto. Navyše v prípade jeho vážnej poruchy vám vôbec nemusí byť ľúto rozpredať čo sa dá a zvyšok vozidla odovzdať na likvidáciu.
Vlastniť staré vozidlo so sebou prináša aj ďalšiu formu úspory peňazí. Cena nových vozidiel je okrem výbavy najviac ovplyvnená typom agregátu. Za model s naftovým motorom si priplatíte zväčša o 10 – 20% viac ako za ten istý model s benzínovým motorom. To v dôsledku čoraz prísnejších emisných noriem v Európe, čo núti automobilky neustále investovať do vývoja ekologickejších systémov.Pri 20 ročnom aute vás toto trápiť netreba. Žiadne zbytočné príplatky a navyše je značne nižšia aj cena poistného.
Spomínaná výška povinného zmluvného poistenia či havarijnej poistky závisí hlavne od hodnoty vozidla, ale tiež od jeho veku a výkonu. Množstvo starších áut a to hlavne tých lacnejších zrovna vysokým výkonom nedisponuje, no tak či tak vás dostane z bodu A do bodu B. Tou najväčšou výhodou vlastnenia starého vozila je možnosť, že časom jeho cena začne stúpať. Nejeden krát sme mali možnosť vidieť ako autá za zopár stoviek eur behom pár rokov nemožno zohnať v dobrom stave pod niekoľko tisíc. Ako príklad si môžeme zobrať BMW e30, ktoré je dnes už považované za investičné vozidlo.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.