Voda v motorovom oleji môže byť príznakom vážnych problémov s agregátom. Tento jav môže mať dokonca niekoľko príčin, ktoré je potrebné urýchlene riešiť. V opačnom prípade riskujeme poškodenie pohyblivých častí motora, prípadne jeho úplné zadretie. Ako sa môže voda do systému mazania dostať?

Kondenzácia

Jednou z bežných príčin výskytu vody v motorovom oleji je kondenzácia v olejovom systéme. Keď motor po jazde vychladne, voda sa môže kondenzovať a usadiť na vnútornej stene olejových kanálikov alebo na vnútornej strane motora. Ak sa takáto kondenzácia zmieša s motorovým olejom, môže byť príčinou vzniku krémovej emulzie pozorovateľnej na viečku pre dolievanie oleja.

Poškodené tesnenie

Hlavnou úlohou tesnenia je zabraňovať prieniku vody alebo iných nečistôt do motora. Ak sa tesnenie poškodí, môže dôjsť k prieniku vody do motorového oleja.

Poškodený chladiaci systém

Chladiaci systém je zložitá spleť rôznych kanálikov, ktorých úlohou je distribuovať dostatok chladiacej kvapaliny pre odvádzanie tepla vznikajúceho prácou motora. V prípade poškodenia niektorej z časti systému môže dôjsť k prieniku vody do nie len do spaľovacieho priestoru alebo mimo motora, ale taktiež do oleja.

Zanesený olejový filter

Aj tak banálna vec, akou je zanesený olejový filter, môže byť príčinou stretu vody s olejom. Ak je olejový filter zanesený nečistotami, môže sa zmenšiť prietok oleja a tým zvýšiť tlak v olejovom systéme. Takýto tlak môže poškodiť rôzne tesnenia a taktiež môže viesť k prieniku chladiacej kvapaliny do motorového oleja.

Pokiaľ zistíte, že sa chladiaca kvapalina dostáva do oleja, je potrebné urýchlene vykonať patričnú opravu. V opačnom prípade môže dôjsť k vážnemu poškodeniu motora, opčínajúc stratou výkonu, až po jeho úplné zadretie.

Pozri si náš e-shop:

Foto obrazy

Fotoobraz Ken Block 43

Zanechaj nám svoj e-mail a buď vždy informovaný o aktuálnych novinkách: