Automobilka Hyundai sa aj na Slovensku teší veľkému záujmu o ich modely. Prispela k tomu najmä cenová dostupnosť a nový smer dizajnu, ktorým sa výrobca vydal. Pôvodné, nie príliš atraktívne karosérie sú minulosťou a nový šéf dizajnér sa úspešne chytil aktuálneho trendu. K popularite prispela taktiež nová divízia „N“ ktorá dokázala premeniť bežné rodinné vozidlo na plnokrvný športový automobil, oslovujúci aj mladú generáciu. Tím dizajnérov sa rozhodol navrhnúť aj roadster, ktorý však na našich cestách s najväčšou pravdepodobnosťou nikdy neuvidíme.

Čo by to bolo za návrh, keby na začiatok nezožal vlnu kritiky. Vyčítaná bola najmä podobnosť na rôzne iné značky. Zatiaľ čo profil karosérie bol porovnávaný s Audi TT, zadná časť sa vraj až príliš nápadne podobala na Fiat Spider. Vlastný názor na túto kritiku prílišnej podobnosti si však dokáže urobiť každý z nás.

Podľa pôvodného plánu mal byť nový N Roadster postavený na základe modelu Veloster. Hyundai dokonca vyrobil niekoľko prototypov s agresívnym dizajnom a výkonným agregátom. Dominovať však mala dokonalá ovládateľnosť vďaka nízko položenému ťažisku, ako sme na to pri malých športových kabrioletoch zvyknutý. Malé krídlo v zadnej časti podčiarklo športovú náturu a nové N-ko mohlo ísť do výroby. Prečo sa tak ale nestalo?

Výrobca si jednoducho zmyslel, že do budúcna nehodlá cieliť na takýto druh trhu. Všeobecne záujem o roadstery na celom svete klesá a naopak kategória SUV je na neustálom vzostupe. Za nás je to určite škoda, ale firemná matematika zrejme nepustí. Nám, nadšencom športových áut zostáva len dúfať v skoré rozšírenie rodiny divízie N.

Pozri si náš e-shop:

Foto obrazy

Fotoobraz Ken Block 43

Zanechaj nám svoj e-mail a buď vždy informovaný o aktuálnych novinkách:

Hyundai N Roadster sa pravdepodobne do výroby nedostane. Prečo?

Automobilka Hyundai sa aj na Slovensku teší veľkému záujmu o ich modely. Prispela k tomu najmä cenová dostupnosť a nový smer dizajnu, ktorým sa výrobca vydal. Pôvodné, nie príliš atraktívne karosérie sú minulosťou a nový šéf dizajnér sa úspešne chytil aktuálneho trendu. K popularite prispela taktiež nová divízia „N“ ktorá dokázala premeniť bežné rodinné vozidlo na plnokrvný športový automobil, oslovujúci aj mladú generáciu. Tím dizajnérov sa rozhodol navrhnúť aj roadster, ktorý však na našich cestách s najväčšou pravdepodobnosťou nikdy neuvidíme.

Čo by to bolo za návrh, keby na začiatok nezožal vlnu kritiky. Vyčítaná bola najmä podobnosť na rôzne iné značky. Zatiaľ čo profil karosérie bol porovnávaný s Audi TT, zadná časť sa vraj až príliš nápadne podobala na Fiat Spider. Vlastný názor na túto kritiku prílišnej podobnosti si však dokáže urobiť každý z nás.

Podľa pôvodného plánu mal byť nový N Roadster postavený na základe modelu Veloster. Hyundai dokonca vyrobil niekoľko prototypov s agresívnym dizajnom a výkonným agregátom. Dominovať však mala dokonalá ovládateľnosť vďaka nízko položenému ťažisku, ako sme na to pri malých športových kabrioletoch zvyknutý. Malé krídlo v zadnej časti podčiarklo športovú náturu a nové N-ko mohlo ísť do výroby. Prečo sa tak ale nestalo?

Výrobca si jednoducho zmyslel, že do budúcna nehodlá cieliť na takýto druh trhu. Všeobecne záujem o roadstery na celom svete klesá a naopak kategória SUV je na neustálom vzostupe. Za nás je to určite škoda, ale firemná matematika zrejme nepustí. Nám, nadšencom športových áut zostáva len dúfať v skoré rozšírenie rodiny divízie N.

Pozri si náš e-shop:

Foto obrazy

Fotoobraz Ken Block 43

Zanechaj nám svoj e-mail a buď vždy informovaný o aktuálnych novinkách: