Ďalším príznakom je zápach a výrazné výfukové splodiny. Najmä na nových vozidlá vďaka modernému dizajnu motorov a katalyzátorov takmer nevidno splodiny vychádzajúce z výfuku. Ideálne fungujúci motor by nemal dym vytvárať vôbec. Pokiaľ však spozorujete čierny dym, malo by to byť varovaním, že niečo nie je v poriadku. Môže ísť o starý olej, poškodené piestne krúžky alebo iný špecifický problém. Biely „dym“ vychádzajúci z výfuku je zväčša iba para z nahromadenej vlhkosti.
Najzávažnejším príznakom je znížený výkon motora. Starý motorový olej obsahuje množstvo čiastočiek sadze a pilín, ktoré upchávajú nie len olejový filter, ale tiež olejové kanáliky a znižujú tým pohyblivosť jednotlivých komponentov agregátu. V tomto prípade už pravdepodobne pomôže len jeho kompletné rozobratie a vyčistenie. Rovnako tak to bolo aj s motorom na priloženej fotografii. Majiteľ najazdil so svojim Audi bez výmeny oleja až neuveriteľných 135 000 kilometrov! Výmena oleja, ktorá by v servise stála zopár desiatok eur a doma v garáži ani nie polovicu sa decentne predražila. Tento motor bol zrelý už len na generálnu opravu, ktorej cena by s najväčšou pravdepodobnosťou presiahla cenu auta. Preto nezanedbávajte výmenu oleja a pri kúpe jazdenky, nech vás predajca presviedča akokoľvek, vymeňte spolu s rozvodovou sadou a komponentami zapaľovacieho systému aj olej a olejový filter.
Motorový olej je bezpochyby jednou z najdôležitejších prevádzkových kvapalín vo vozidle. Jeho výmena pre hladký a bezchybný chod motora sa stala nevyhnutným rituálom každého majiteľa auta. Časy, kedy sa olej musel meniť do každých 5000km sú už dávno preč a súčasná ponuka týchto mazív je za pomoci modernejších technológií výroby znateľne kvalitnejšia ako kedysi. Interval sa teda posunul na 7,500 / 10 000 / 15 000km. Výrobcovia olejov s označením „long life“ dokonca hovoria až o 30 000 kilometroch. Nič však nepokazíte tým, pokiaľ budete meniť olej častejšie ako uvádza jeho etiketa. Čo sa ale môže stať v prípade, že olej dlhodobo nevymeníte?
Príznaky nedostatku motorového oleja
Začína sa to postupnými príznakmi jeho „opotrebenia“ – to znamená, že používaný olej časom stráca svoje pôvodné vlastnosti. Tmavá farba oleja ešte nemusí znamenať problém. Je úplne bežné že olej použitý v motore aj po krátkom čase zmení svoju farbu. Problém nastáva, až keď začne byť hlučnejší motor a to buď neustále alebo len pri nižších teplotách. V takomto prípade odporúčame najskôr skontrolovať jeho hladinu. Cvakanie motora sa môže objaviť aj keď je olej v poriadku, no je ho nedostatok. Logicky by malo nasledovať doplnenie oleja, prípadne vypustenie jeho zvyšku a použitie nového. Ak je oleja dostatok a motor aj tak vydáva kovový zvuk, výmena by mala byť bezodkladná.
Ďalším príznakom je zápach a výrazné výfukové splodiny. Najmä na nových vozidlá vďaka modernému dizajnu motorov a katalyzátorov takmer nevidno splodiny vychádzajúce z výfuku. Ideálne fungujúci motor by nemal dym vytvárať vôbec. Pokiaľ však spozorujete čierny dym, malo by to byť varovaním, že niečo nie je v poriadku. Môže ísť o starý olej, poškodené piestne krúžky alebo iný špecifický problém. Biely „dym“ vychádzajúci z výfuku je zväčša iba para z nahromadenej vlhkosti.
Najzávažnejším príznakom je znížený výkon motora. Starý motorový olej obsahuje množstvo čiastočiek sadze a pilín, ktoré upchávajú nie len olejový filter, ale tiež olejové kanáliky a znižujú tým pohyblivosť jednotlivých komponentov agregátu. V tomto prípade už pravdepodobne pomôže len jeho kompletné rozobratie a vyčistenie. Rovnako tak to bolo aj s motorom na priloženej fotografii. Majiteľ najazdil so svojim Audi bez výmeny oleja až neuveriteľných 135 000 kilometrov! Výmena oleja, ktorá by v servise stála zopár desiatok eur a doma v garáži ani nie polovicu sa decentne predražila. Tento motor bol zrelý už len na generálnu opravu, ktorej cena by s najväčšou pravdepodobnosťou presiahla cenu auta. Preto nezanedbávajte výmenu oleja a pri kúpe jazdenky, nech vás predajca presviedča akokoľvek, vymeňte spolu s rozvodovou sadou a komponentami zapaľovacieho systému aj olej a olejový filter.
Motorový olej je bezpochyby jednou z najdôležitejších prevádzkových kvapalín vo vozidle. Jeho výmena pre hladký a bezchybný chod motora sa stala nevyhnutným rituálom každého majiteľa auta. Časy, kedy sa olej musel meniť do každých 5000km sú už dávno preč a súčasná ponuka týchto mazív je za pomoci modernejších technológií výroby znateľne kvalitnejšia ako kedysi. Interval sa teda posunul na 7,500 / 10 000 / 15 000km. Výrobcovia olejov s označením „long life“ dokonca hovoria až o 30 000 kilometroch. Nič však nepokazíte tým, pokiaľ budete meniť olej častejšie ako uvádza jeho etiketa. Čo sa ale môže stať v prípade, že olej dlhodobo nevymeníte?
Príznaky nedostatku motorového oleja
Začína sa to postupnými príznakmi jeho „opotrebenia“ – to znamená, že používaný olej časom stráca svoje pôvodné vlastnosti. Tmavá farba oleja ešte nemusí znamenať problém. Je úplne bežné že olej použitý v motore aj po krátkom čase zmení svoju farbu. Problém nastáva, až keď začne byť hlučnejší motor a to buď neustále alebo len pri nižších teplotách. V takomto prípade odporúčame najskôr skontrolovať jeho hladinu. Cvakanie motora sa môže objaviť aj keď je olej v poriadku, no je ho nedostatok. Logicky by malo nasledovať doplnenie oleja, prípadne vypustenie jeho zvyšku a použitie nového. Ak je oleja dostatok a motor aj tak vydáva kovový zvuk, výmena by mala byť bezodkladná.
Ďalším príznakom je zápach a výrazné výfukové splodiny. Najmä na nových vozidlá vďaka modernému dizajnu motorov a katalyzátorov takmer nevidno splodiny vychádzajúce z výfuku. Ideálne fungujúci motor by nemal dym vytvárať vôbec. Pokiaľ však spozorujete čierny dym, malo by to byť varovaním, že niečo nie je v poriadku. Môže ísť o starý olej, poškodené piestne krúžky alebo iný špecifický problém. Biely „dym“ vychádzajúci z výfuku je zväčša iba para z nahromadenej vlhkosti.
Najzávažnejším príznakom je znížený výkon motora. Starý motorový olej obsahuje množstvo čiastočiek sadze a pilín, ktoré upchávajú nie len olejový filter, ale tiež olejové kanáliky a znižujú tým pohyblivosť jednotlivých komponentov agregátu. V tomto prípade už pravdepodobne pomôže len jeho kompletné rozobratie a vyčistenie. Rovnako tak to bolo aj s motorom na priloženej fotografii. Majiteľ najazdil so svojim Audi bez výmeny oleja až neuveriteľných 135 000 kilometrov! Výmena oleja, ktorá by v servise stála zopár desiatok eur a doma v garáži ani nie polovicu sa decentne predražila. Tento motor bol zrelý už len na generálnu opravu, ktorej cena by s najväčšou pravdepodobnosťou presiahla cenu auta. Preto nezanedbávajte výmenu oleja a pri kúpe jazdenky, nech vás predajca presviedča akokoľvek, vymeňte spolu s rozvodovou sadou a komponentami zapaľovacieho systému aj olej a olejový filter.
Motorový olej je bezpochyby jednou z najdôležitejších prevádzkových kvapalín vo vozidle. Jeho výmena pre hladký a bezchybný chod motora sa stala nevyhnutným rituálom každého majiteľa auta. Časy, kedy sa olej musel meniť do každých 5000km sú už dávno preč a súčasná ponuka týchto mazív je za pomoci modernejších technológií výroby znateľne kvalitnejšia ako kedysi. Interval sa teda posunul na 7,500 / 10 000 / 15 000km. Výrobcovia olejov s označením „long life“ dokonca hovoria až o 30 000 kilometroch. Nič však nepokazíte tým, pokiaľ budete meniť olej častejšie ako uvádza jeho etiketa. Čo sa ale môže stať v prípade, že olej dlhodobo nevymeníte?
Príznaky nedostatku motorového oleja
Začína sa to postupnými príznakmi jeho „opotrebenia“ – to znamená, že používaný olej časom stráca svoje pôvodné vlastnosti. Tmavá farba oleja ešte nemusí znamenať problém. Je úplne bežné že olej použitý v motore aj po krátkom čase zmení svoju farbu. Problém nastáva, až keď začne byť hlučnejší motor a to buď neustále alebo len pri nižších teplotách. V takomto prípade odporúčame najskôr skontrolovať jeho hladinu. Cvakanie motora sa môže objaviť aj keď je olej v poriadku, no je ho nedostatok. Logicky by malo nasledovať doplnenie oleja, prípadne vypustenie jeho zvyšku a použitie nového. Ak je oleja dostatok a motor aj tak vydáva kovový zvuk, výmena by mala byť bezodkladná.
Ďalším príznakom je zápach a výrazné výfukové splodiny. Najmä na nových vozidlá vďaka modernému dizajnu motorov a katalyzátorov takmer nevidno splodiny vychádzajúce z výfuku. Ideálne fungujúci motor by nemal dym vytvárať vôbec. Pokiaľ však spozorujete čierny dym, malo by to byť varovaním, že niečo nie je v poriadku. Môže ísť o starý olej, poškodené piestne krúžky alebo iný špecifický problém. Biely „dym“ vychádzajúci z výfuku je zväčša iba para z nahromadenej vlhkosti.
Najzávažnejším príznakom je znížený výkon motora. Starý motorový olej obsahuje množstvo čiastočiek sadze a pilín, ktoré upchávajú nie len olejový filter, ale tiež olejové kanáliky a znižujú tým pohyblivosť jednotlivých komponentov agregátu. V tomto prípade už pravdepodobne pomôže len jeho kompletné rozobratie a vyčistenie. Rovnako tak to bolo aj s motorom na priloženej fotografii. Majiteľ najazdil so svojim Audi bez výmeny oleja až neuveriteľných 135 000 kilometrov! Výmena oleja, ktorá by v servise stála zopár desiatok eur a doma v garáži ani nie polovicu sa decentne predražila. Tento motor bol zrelý už len na generálnu opravu, ktorej cena by s najväčšou pravdepodobnosťou presiahla cenu auta. Preto nezanedbávajte výmenu oleja a pri kúpe jazdenky, nech vás predajca presviedča akokoľvek, vymeňte spolu s rozvodovou sadou a komponentami zapaľovacieho systému aj olej a olejový filter.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.