Toto je 10 najškaredších áut na svete
Navrhovanie dizajnov áut určite nie je ľahkým povolaním. Kritikom vašej výslednej práce je celý svet a to aj v prípade, že vaša fantázia vidí dizajn trochu inak. Občas ide o nepochopenie nadčasových tvarov, inokedy je to proste zlé. Áno, aj takýto rebríček predsa len existuje. Keď už sa tak veľmi rieši, ktoré vozidlá sú na svete najpredávanejšie, najkrajšie, najpohodlnejšie, najspoľahlivejšie prečo sa nepozrieť tiež na tie najškaredšie? Týchto desať áut sa s prehľadom umiestnilo v rebríčku tých najviac nepodarených dizajnov na svete. Nájdeš medzi nimi aj svoje?
Audi A2Audi A2 bolo do sveta po prvý krát vypustené v roku 1999 a vyrábalo sa až do roku 2005. Karoséria vyrobená z hliníkovej zliatiny zabezpečovala vozidlu s priemerným vybavením hmotnosť len 895kg a spotrebu paliva nižšiu ako 3 litre na 100 kilometrov. Malé mestské vozidlo s futuristickým nádychom si z počiatku získalo priazeň práve vďaka týmto vlastnostiam, no čo sa týka dizajnu, fanúšikovia značky príliš nadšení neboli. U mnohých si za tvar karosérie vozidlo Audi A2 vyslúžilo prezývku vajco.
Nissan JukeCrossover od Japonského výrobcu Nissan sa podobne snažil prísť s dizajnom budúcnosti. Niekto z tímu kreatívcov to ale evidentne prestrelil a vznikol z toho automobil, častokrát prirovnávaný k Fiatu Multipla. Zvláštne tvarovaná maska, ešte zvláštnejšie tvarovaná zadná časť a svetlomety umiestnené dobre že nie na streche. Prvá verzia modelu Juke sa začala vyrábať v roku 2010 a následné modely s rovnakým názvom sa vyrábajú dodnes – samozrejme s úplne novým a moderným dizajnom.
Ssansyong RodiusKórejská automobilka SsangYong mala dobre našliapnuté na výrobu úspešného MPV. Na rok 2004 šlo o priemerný dizajn čo sa týka prednej časti automobilu no celé to pokazil jeden detail. Zadná časť, ktorá vyzerá akoby ste 24/7 prevážali chladničku trčiacu z kufra. Model Rodius sa totiž vyrábal ako v základnej 5-sedadlovej verzii, tak aj v 7,9 a 11 sedadlovej. Táto nepekná vyvýšená zadná časť slúžila na vytvorenie dostatočného priestoru nad hlavami pasažierov sediacich úplne vzadu.
Fiat MultiplaTalianská legenda menom Multipla sa stala ikonou škaredých automobilov. Výrazne nepremyslený dizajn karosérie, jednotlivé komponenty nezapadajúce do konceptu a celkový dojem vozidla zďaleka toto trápenie neukončuje a podobné peklo nájdeme aj v interiéri. Dnes sa tento stroj používa zväčša na prevoz nákladu, pracovné vozidlo a množstvo ľudí si ho kupuje najmä z recesie. Tento model sa začal vyrábať v roku 1998 a svoju o niečo menej bolestivejšiu podobu dostal v roku 2004. Celkový koncept vozidla a usporiadanie interiéru zostalo nezmenené. Inak viete prečo má také veľké okná?
Peugeot 1007Peugeot 1007 vyrábaný od roku 2005 je kategória sama o seba. Ako prvý model tejto automobilky bol označený štvoricou čísel a na prvý pohľad nejde o žiadny výnimočný „fuck up“. Na priečky v kategórii najškaredších vozidiel sa dostal vďaka jeho posuvným dverám, ktoré sú pri vozidlách podobných rozmerov nezvyklé – navyše ak sa jedná o predné dvere. Kto vie, možno ide o dokonalú vychytávku pre pohodlnejšie nastupovanie a vystupovanie na preplnených parkoviskách, len my na revolúciu v tomto smere zatiaľ nie sme pripravení. Inak si dizajn modelu zachováva známu tvár značky Peugeot.
Nissan CubeNissan Cube je veľmi obľúbené auto v krajine jeho vzniku – v Japonsku. Tam sa začal vyrábať v roku 1998 a jeho dizajn pripomínal známe Daewoo Tico. O 4 roky neskôr prišla druhá generácia s výrazne oblejšími tvarmi karosérie a v roku 2008 tretia generácia ktorá sa už líšia len v detailoch. Keď mám pravdu povedať, myslím si, že po úprave masky a predného nárazníka by sa Cube nemusel ocitnúť v tejto tabuľke hanby vôbec. Z karosérie nič navyše nevytŕča, nesnaží sa byť nasilu moderný a čo sa priestrannosti týka, zaručene poskytuje dostatok miesta ako pre posádku, tak aj pre batožinu.
Tesla CybertruckFuturistický elektromobil s výzorom vesmírneho vozidla od spoločnosti Tesla očakávane vyvolal veľkú diskusiu. Nie len celková povaha ale najmä dizajn na ktorý vám stačí pravítko a 7 minút voľného času je skutočne netradičný. Akoby klasik povedal: Koľko ľudí ho miluje, toľko ľudí ho nenávidí. Pravdou ale je, že skutočne budeme môcť celkový výzor vozidla hodnotiť až po tom, čo ho reálne uvidíme na ulici. Vieme o niekoľkých obyvateľoch Slovenska, ktorý si po pompéznom predstavení Cybertrucku okamžite jeden objednali, preto ich možno už onedlho budeme skutočne na našich cestách vídať. V závislosti od typu pohonnej jednotky sa s výrobou oficiálne začína už koncom tohto roka.
Pontiac AztekPontiac patrí k značkám vyrábajúcim legendárne americké športové vozidlá, no moderná doba si tiež žiada moderné riešenia. Takým malo byť aj obohatenie ponuky niečim netradičným, napríklad veľkým crossowerom. Nápad síce dobrý ale prevedenie už ani tak nie. Štvorsedadlový automobil poháňaný 6 valcovým motorom umiestneným v prednej časti, pohonom všetkých štyroch kolies a štvorstupňovou automatickou prevodovkou pohorel predovšetkým na dizajne. Aspoň že v tomto prípade sa výrobca zachoval správne a po ukončení výroby v roku 2005 už s ďalšou generáciou neprišiel.
BMW i3BMW i3 má predstavovať malý, mestský a zároveň luxusný automobil poháňaný elektrickou energiou. V porovnaní s automobilmi podobnej kategórie iných výrobcov vyzerá toto BMW proste dobre, tak z akého dôvodu je radené k najškaredším vozidlám na svete? Najpravdepodobnejšou verziou bude asi nezvyk. Fanúškovia a zástancovia značky BMW sú zvyknutí na prémiové modely veľkých rozmerov a model i3 ich pravdepodobne zaskočil. Áno vyzerá inak, disponuje mnohými futuristickými prvkami, no určite sa neodvážim povedať, že by konkrétne toto malo byť jedno z najškaredších áut na svete.
Škoda Fabia SedanPrvá generácia Škody Fabia u nás mala a ešte stále má obrovské zastúpenie. Tento model vyrábaný do roku 1999 do roku 2007 patril k tým najdostupnejším „ľudovým“ vozidlám na Slovensku a v Českej republike. Okrem najbežnejšej verzie hatchback automobilka ponúkala aj kombi a pre tých náročných dokonca aj sedan. Práve ten je považovaný za jeden z najväčších omylov automobilky, pretože dizajn zadnej časti vozidla pôsobí, akoby si ho niekto doma vyrobil sám. Toto je jeden z dôvodov prečo sa Fabia sedan na trhu neujala a dnes túto jej karosársku verziu na našich cestách takmer nevidno.
Zanechaj nám svoj e-mail a buď vždy informovaný o aktuálnych novinkách: