Tieto štyri bloky pozostávali z pohonu, úrovne výbavy, opcií a farby. Pre reklamné účely bolo pôvodne vyrobených iba 20 kusov, ktoré boli vystavené u predajcov. Dnes už je každému z nás jasné, že táto reklamná kampaň bola úspešná aj v inom smere. Verejnosť o model s označením Harlekin prejavovala tak enormný záujem, že sa nakoniec automobilka rozhodla vyrobiť 1000 kusov a predávať ich. Táto séria sa však predala takmer okamžite a preto Volkswagen vyrobil pre verejnosť približne 3800 kusov. A aký postup výroby bol použitý pre tento unikát?
Hoci sa môže zdať výrobný proces na prvý pohľad príliš komplikovaný, jedná sa len o systematickú výmenu jednotlivých dielov medzi štyrmi autami rôznej farby. Na takúto výmenu slúžil určitý vzorec a pôvodnú farbu vozidla možno odhaliť podľa strechy, zadných blatníkov, motorového priestoru či prahov, ktoré patria k základu karosérie. Najväčšou zaujímavosťou je, že zákazník pri objednaní vozidla nevedel, ktorú z týchto farebných kombinácií nakoniec dostane.
Pestrofarebné Polo oslávilo nedávno svoje 25. narodeniny a nakoľko sa nové Polo stalo jedným z najpredávanejších áut v Holandsku, tamojší importér sa rozhodol vytvoriť jeho modernú verziu v štýle Harlekin. Výrobný postup bol tento krát odlišný, pretože pôvodné farby sa už nepoužívajú a každý diel karosérie bol nastriekaný zvlášť. Šiesta generácia modelu sa však do sériovej výroby nechystá – teda vlastne kto vie. V pláne to nebolo ani s jeho legendárnym predchodcom, tak možno opäť zarezonuje hlas verejnosti v hlavách predajcov a onedlho budú farebné Volkswageny bežne videné aj na našich cestách.