10 najbláznivejších SWAPov aké si kedy videl!
Swap motora je najčastejšie využívaným spôsob navýšenia výkonu v prípade, keď už ani úprava najvýkonnejšej pohonnej jednotky daného vozidla nie je postačujúcou. Nájdu sa však aj prípady, v ktorých je zámerom majiteľa najmä šokovať okolie či účastníkov tuningových zrazov. Takýto druh prestavby nepatrí medzi jednoduché úkony. Okrem výmeny kus za kus si vyžaduje výrobu nových úchytov, prerábku elektriky aj množstva ďalších komponentov. Pre podaktorých „bláznov“ to nie je prekážkou a púšťajú sa do skutočne nečakaných projektov. Toto je 10 najzaujímavejších z nich:
Volkswagen T1
Pôvodný „autobus“ od spoločnosti Volkswagen označený ako T1 patrí dodnes k veľmi vyhľadávaným vozidlám hlavne kvôli jeho dizajnu. Istý švajčiar mal ale s týmto úlovkom iné plány a okrem renovácie karosérie dostal T1 aj nový motor. Konkrétne 3,6 litrový šesťvalec z Porsche 993 Turbo, vyladený na približne 570 konských síl.
Fiat 500
O tom, že aj obyčajná malá päťstovka je hodná výraznejších úprav nás môže presvedčiť projekt firmy pochádzajúcej z Talianska. Človek by zrejme povedal že v aute takéhoto typu je ideálne jazdiť pomaly v úzkych mestských uličkách, no a niekto iný by zasa povedal – dajme do toho V12 z Lamborghini. A tak sa aj stalo. Nafúknutý Fiat teraz disponuje výkonom 580 konských síl.
Toyota Prius
Z akého dôvodu si niekto zadováži Toyotu Prius? Pravdepodobne chce žiť v súlade s prírodou. Avšak majiteľ tohto konkrétneho kusu to asi pochopil po svojom. Keď sa po odštartovaní šprintov okamžite zodvihol na zadné kolesá za doprovodu ohromného hluku motora, všetci prítomní zostali len tichúčko pozerať. Kompletne prerobený základ pôvodného auta s motorom Hellcat vyladeným na 1000+ koní splnil svoj účel. U domácich dostal tento projekt prezývku Toyota Hellcat.
BMW M3
Keď už nestačí ani výkon klasickej M3 prichádza na rad swap, ale čo tam tak namontovať? Aj v tomto prípade bola zvolená hrubá Americká sila v podobe LS7. Osemvalec s objemom 7 litrov je používaný pre autá akými sú napríklad Corvette Z06 či Camaro Z/28. Jeho základný výkon je približne 650 koní!
Toyota Tacoma
Áno, aj úžitkové vozidlá, ktoré si udržujú dlhodobú popularitu najmä v USA podstupujú transplantáciu srdca. Rovnako ako táto staručká Tacoma, ktorej prerábka si vyžadovala ohromné množstvo práce. Výsledok však stojí za to a dnes je majiteľom označovaná ako Tacoma S2000. Správne, nový motor dostala z populárnej Hondy po nehode a okrem neho zdedila aj množstvo častí interiéru.
Toyota Supra
Auto ktoré netreba predstavovať. Väčšina nadšencov japonskej klasiky je z neho mimo a aj výkon je jedným z dôvodov prečo. S podobným zameraním sa do úprav pustila aj spoločnosť Top Secret, ktorá vyhodila pôvodný motor a nahradila ho upraveným motorom Toyoty Century. Dvanásť valcov, k tomu dve turbodúchadlá a Supra má zrazu výkon 930 konských síl. Navyše ručička tachometra sa zastaví až na rýchlosti blížiacej sa k 360 km/h.
Rolls-Royce Phantom
Pýtate sa prečo? Prečo by niekto z tak luxusného auta akým je Phantom, jednoducho vymontoval 6,7 litrový dvanásť valec so 700 kobylami a nahradil ho niečím iným? Odpoveď nie je až tak zložitá. Ten pôvodný motor sa proste pokazil a namiesto predraženej opravy sa majiteľ, úplnou zhodou okolností japonec, rozhodol ho nahradiť čím iným ako 2JZ. Ten je aktuálne vyladený na 900 koní.
Toyota GT86
Subaru BRZ, Toyota GT-86, Scion FR-S, volajte to ako chcete, ale týmto autám je už od ich prvého predstavenia vyčítaný nízky výkon aj krútiaci moment. To sa dá to vyriešiť jednoduchou cestou, ako napríklad pridaním truba ale potom je tu aj tá zložitá cesta. Práve tou sa vybral majiteľ Toyoty, ktorý ju kompletne celú oholil a asi netreba ani len uvažovať nad tým, koľko práce dalo osadenie osemvalca z Ferrari 458. Tomu sa hovorí unikátna prestavba!
Volkswagen Beetle
Ak máte dosť peňazí a ešte viac odvahy môžete sa pustiť aj do niečoho takéhoto. Pôvodný chrobák zniesol zväčša kvôli obmedzenému priestoru len menšie motory. Ich výkon síce bol vyšší ako originál, no stále to nebolo ono. Radikálnym spôsobom to vyriešil majiteľ tohto kusu a to tým že použil turbom prepĺňaný 1,3 litrový Wankel pochádzajúci z druhej generácie Mazdy RX-7. Po menších úpravách má dnes chrobák okolo 250 konských síl.
Ford Crown Victoria
Toto vozidlo u nás nie je príliš známe no stačí povedať „americká polícia“ a väčšine z nás sa vybaví o čo ide. Práve Crown Victoria padla do rúk mechanika, ktorý sa chystal na svoj prvý swap. Chcel však niečo veľkolepé, okázalé… Žiadne 2JZ ani LS7 ako je v Amerike úplne bežné. Podľa jeho vlastných slov najskôr uvažoval o motore Rolls Royce Griffon, ktorým boli vybavené stíhačky Spitfire. To mu ale neskôr prišlo ako nie dobrý nápad vzhľadom na jeho veľkosť. Uskromnil sa a použil agregát Meteor. Len tak pre informáciu, ten má objem 27 litrov a pochádza z tanku. K tomu pridal dvojicu najväčších dostupných turbodúchadiel na trhu a dúfa že sa mu podarí pokoriť hranicu 2500 koní.
Zanechaj nám svoj e-mail a buď vždy informovaný o aktuálnych novinkách: