8 najhorších faceliftov, ktoré automobilky vypustili do sveta!
Facelift je krok, ktorým sa moderné automobilky v dnešnej dobe vydávajú čoraz častejšie. Niektoré prípady hovoria o nízkom predaji vďaka kritike prvotného dizajnu, no a iné zasa aj napriek úspešným predajným číslam cielia na opätovné naštartovanie záujmu o viac menej to isté vozidlo. Takýto pokus však nie vždy dosiahne požadovaný výsledok a namiesto ďalších zárobkov sa dostáva výrobcom len množstvo nepekných slov. Dnes sa pozrieme na 8 áut, pri ktorých snaha o ich omladenie nedopadla presne podľa predstáv.
Hyundai Coupe/Tiburon
Prvý model Coupe bol pre automobilku Hyundai veľmi vydareným krokom. Hoci nie zrovna výkonné, ale za to malé zábavné a cenovo dostupné auto si našlo množstvo priaznivcov na celom svete. Avšak o niečo horšie to už bolo s jeho faceliftom, kedy sa pôvodná štýlová predná časť zmenila na nepeknú tvár plnú očí a kriviek. Decentná a hladná karoséria bola s preplneným nárazníkom príliš nevyvážená.
Mitsubishi Lancer
Bežné modely Mitsubishi Lancer sa nikdy nevyznačovali výraznou športovou karosériou ani vysokým výkonom. To čo ich však robilo špeciálnymi, bola len jemná odlišnosť od nabrúsených a celosvetovo obľúbených verzií EVO. Keď v roku 2016 spoločnosť predstavila nový facelift, všetci sa pýtali prečo… Ikonický predný výrez spolu s typickou mriežkou boli preč a Lancer zrazu pôsobí ako bežný, už ničím nezaujímavý rodinný sedan.
Chevrolet Camaro
Aj výrobcovia muscle áut musia ísť s dobou, preto sa neustále snažia modernizovať nie len pohon či podvozok, ale aj karosérie a ich prvky. V USA je všeobecne za najhorší facelift označovaný Chevrolet Camaro SS z roku 2019. Už tak vysoko zdvihnuté predné svetlomety sú zasa o niečo vyššie a podľa mnohých kritikov sa model Camaro pomaly začína podobať viac na vysávač ako na športové auto.
Škoda Yeti
Škoda Yeti patrí zaručene k výhodným vozidlám pokiaľ sa jedná o pomer využiteľnosti a ceny. Podľa mnohých ale nový model už nie je tak zaujímavým ako bol ten pred ním. Predná časť je na rozdiel od pôvodnej nevýrazná a celkovo radí vozidlo k iným bežným modelom značky Škoda. Samotný dizajn teda zlý nie je, no dizajnér sa s ním mohol pohrať o niečo viac a priniesť zasa niečo neobvyklé.
BMW E46
Model E46 od BMW je dodnes ohromne populárnym najmä medzi mladými šoférmi. To sa žiaľ nedá povedať o verzii Compact, ktorá už pri svojom uvedení na trh nezožala žiaden extra úspech. Výrobca sa preto rozhodol navrhnúť facelift, ktorým celú situáciu len zhoršil. Práve vďaka nemu je model E46 Compact dodnes považovaný za úplne najškaredšie BMW, ktoré kedy opustilo fabriku.
Peugeot RCZ
Karoséria, ktorou sa francúzsky výrobca pokúsil oživiť športového ducha značky, je v skutočnosti po dizajnovej stránke veľmi vydarená. Horšie je to už s prednou časťou. Pôvodné RCZ zdedilo len jemne upravený dizajn bežnej 307, čo mal rýchlo zaradený facelift zmeniť. A naozaj zmenil. Nový predok už nepripomínal staršie modely značky, no opäť sa nevyhol vlne kritiky vďaka nie príliš peknému dizajnu.
Fiat Multipla
Prospel obľúbenej a všade ospevovanej Multiple facelift? Určite áno, tak prečo je zaradená v našom zozname? Pretože išlo zo strany výrobcu o úplne zbytočný krok. Síce ide o priestranné a veľmi dobre využiteľné vozidlo, no úprava jeho zovňajšku predaju aj tak vôbec nepomohla. Nikto sa asi nechcel kolegom v práci chváliť, že si kúpil novú voňavú Multiplu, keď si pod tým názvom automaticky všetci predstavia ten pôvodný nevydarený experiment.
Honda NSX
Kedysi sa jej hovorilo Ferrari pre chudobných, dnes je to Honda pre bohatých. Pôvodná Honda NSX je bez pochyby legendou a preto jej cena neustále stúpa. V roku 2004 automobilka predstavila facelift a mnohým nenapadlo nič iné, ako to že sa z lovca stala korisť. Pôvodný agresívny dizajn doplnený o vyklápacie svetlomety nahradil akýsi vystrašený výraz v tvári. Okrem toho nadšenci značky tvrdia, že to už vôbec nie je NSX a logicky uprednostňujú pôvodnú verziu.
Zanechaj nám svoj e-mail a buď vždy informovaný o aktuálnych novinkách: