Každodenná rutinná jazda so sebou prináša aj zlozvyky, ktoré častokrát ani nevnímame, no z dlhodobého hľadiska dokážu poškodiť niektorý z komponentov automobilu. Zväčša sa jedná o časti vozidla, s ktorými prichádza šofér do priameho kontaktu – napríklad spojka a prevodovka. Hoci sa jedná len o drobné prehrešky, mechanické časti nemajú vo zvyku odpúšťať a ich životnosť sa postupne skracuje. Výsledkom sú zbytočné servisné náklady, ktoré mohli nejaký čas počkať.

Ruka položená na páke prevodovky

Jedná sa o jeden z najrozšírenejších zlozvykov medzi šoférmi automobilov. Aj keď väčšina z nich si myslí, že týmto k poškodeniu neprichádza, opak je pravdou. Aj tie najmenšie pohyby pákou počas jazdy spôsobujú, že sa jednotlivé pohyblivé časti dotýkajú a tým dochádza k ich opotrebeniu. K rovnako častým výhovorkám patrí aj „veď s tou pákou vôbec nehýbem“ pravdou však je, že naše telo vykonáva pohyb za volantom takmer neustále vplyvom rôznych síl, ktoré na nás počas jazdy pôsobia. Verte teda, že minimálne nejaké malé pohyby na páku prechádzajú a to ku kontaktu radiacej vidlice a rotujúcej objímky úplne stačí.

Zaťažovaný spojkový pedál

Opäť jeden z častých problémov mnohých vodičov s prínosom podobných výhovoriek. Aj tu však platí pravidlo o mikro-pohyboch, najmä vďaka nerovnostiam vozovky. Kvalitná spojka vydrží najmenej 100 000 kilometrov no pri tomto druhu zlozvyku prichádza k zbytočnému opotrebeniu spojkovej lamely a jej životnosť sa výrazne znižuje.

Dupanie na plynový pedál v nízkych otáčkach

Tento zlozvyk používajú najmä takzvaní „šetriči paliva“. Aj za cenu hodinového predbiehania budú motor držať v nízkych otáčkach, čo mu z dlhodobého hľadiska neprospieva. Ešte horšie je na tom dvojhmotný zotrvačník ale aj ďalšie komponenty sú výrazne viac namáhané. Náhle zrýchlenie či už za účelom predbiehania alebo zničenia tej hučiacej Hondy by malo sprevádzať podradenie na nižší prevodový stupeň.

Státie na mieste so zaradenou rýchlosťou

Patríte k tým, čo na semafore bežne stoja so zaradenou rýchlosťou a stlačeným spojkovým pedálom? Rotujúce vypínacie ložisko spojky sa vám časom určite odvďačí nepríjemným zvukom. Pokiaľ viete, že sa istú dobu s autom nepohnete, netrápte spojku. Radšej vyraďte rýchlosť a nohe to vynahraďte brzdovým pedálom. Hoci spojková sada nepatrí medzi drahé položky, jej výmenu nezvládne každý a v servise na vás zaručene šetriť nebudú.

Tak čo, našli ste sa v niektorom bode aj vy? Stavím sa že áno! Aj keď sa na prvý pohľad jedná len o banality, zbavenie sa aj takýchto drobných zlozvykov vám dokáže ušetriť množstvo peňazí a taktiež času.

Pozri si náš e-shop:

Foto obrazy

Fotoobraz Ken Block 43

Zanechaj nám svoj e-mail a buď vždy informovaný o aktuálnych novinkách:

Bežné zlozvyky, ktoré postupne ničia vaše auto

Každodenná rutinná jazda so sebou prináša aj zlozvyky, ktoré častokrát ani nevnímame, no z dlhodobého hľadiska dokážu poškodiť niektorý z komponentov automobilu. Zväčša sa jedná o časti vozidla, s ktorými prichádza šofér do priameho kontaktu – napríklad spojka a prevodovka. Hoci sa jedná len o drobné prehrešky, mechanické časti nemajú vo zvyku odpúšťať a ich životnosť sa postupne skracuje. Výsledkom sú zbytočné servisné náklady, ktoré mohli nejaký čas počkať.

Ruka položená na páke prevodovky

Jedná sa o jeden z najrozšírenejších zlozvykov medzi šoférmi automobilov. Aj keď väčšina z nich si myslí, že týmto k poškodeniu neprichádza, opak je pravdou. Aj tie najmenšie pohyby pákou počas jazdy spôsobujú, že sa jednotlivé pohyblivé časti dotýkajú a tým dochádza k ich opotrebeniu. K rovnako častým výhovorkám patrí aj „veď s tou pákou vôbec nehýbem“ pravdou však je, že naše telo vykonáva pohyb za volantom takmer neustále vplyvom rôznych síl, ktoré na nás počas jazdy pôsobia. Verte teda, že minimálne nejaké malé pohyby na páku prechádzajú a to ku kontaktu radiacej vidlice a rotujúcej objímky úplne stačí.

Zaťažovaný spojkový pedál

Opäť jeden z častých problémov mnohých vodičov s prínosom podobných výhovoriek. Aj tu však platí pravidlo o mikro-pohyboch, najmä vďaka nerovnostiam vozovky. Kvalitná spojka vydrží najmenej 100 000 kilometrov no pri tomto druhu zlozvyku prichádza k zbytočnému opotrebeniu spojkovej lamely a jej životnosť sa výrazne znižuje.

Dupanie na plynový pedál v nízkych otáčkach

Tento zlozvyk používajú najmä takzvaní „šetriči paliva“. Aj za cenu hodinového predbiehania budú motor držať v nízkych otáčkach, čo mu z dlhodobého hľadiska neprospieva. Ešte horšie je na tom dvojhmotný zotrvačník ale aj ďalšie komponenty sú výrazne viac namáhané. Náhle zrýchlenie či už za účelom predbiehania alebo zničenia tej hučiacej Hondy by malo sprevádzať podradenie na nižší prevodový stupeň.

Státie na mieste so zaradenou rýchlosťou

Patríte k tým, čo na semafore bežne stoja so zaradenou rýchlosťou a stlačeným spojkovým pedálom? Rotujúce vypínacie ložisko spojky sa vám časom určite odvďačí nepríjemným zvukom. Pokiaľ viete, že sa istú dobu s autom nepohnete, netrápte spojku. Radšej vyraďte rýchlosť a nohe to vynahraďte brzdovým pedálom. Hoci spojková sada nepatrí medzi drahé položky, jej výmenu nezvládne každý a v servise na vás zaručene šetriť nebudú.

Tak čo, našli ste sa v niektorom bode aj vy? Stavím sa že áno! Aj keď sa na prvý pohľad jedná len o banality, zbavenie sa aj takýchto drobných zlozvykov vám dokáže ušetriť množstvo peňazí a taktiež času.

Pozri si náš e-shop:

Foto obrazy

Fotoobraz Ken Block 43

Zanechaj nám svoj e-mail a buď vždy informovaný o aktuálnych novinkách: