Tento zlozvyk používajú najmä takzvaní „šetriči paliva“. Aj za cenu hodinového predbiehania budú motor držať v nízkych otáčkach, čo mu z dlhodobého hľadiska neprospieva. Ešte horšie je na tom dvojhmotný zotrvačník ale aj ďalšie komponenty sú výrazne viac namáhané. Náhle zrýchlenie či už za účelom predbiehania alebo zničenia tej hučiacej Hondy by malo sprevádzať podradenie na nižší prevodový stupeň.
Státie na mieste so zaradenou rýchlosťou
Patríte k tým, čo na semafore bežne stoja so zaradenou rýchlosťou a stlačeným spojkovým pedálom? Rotujúce vypínacie ložisko spojky sa vám časom určite odvďačí nepríjemným zvukom. Pokiaľ viete, že sa istú dobu s autom nepohnete, netrápte spojku. Radšej vyraďte rýchlosť a nohe to vynahraďte brzdovým pedálom. Hoci spojková sada nepatrí medzi drahé položky, jej výmenu nezvládne každý a v servise na vás zaručene šetriť nebudú.
Tak čo, našli ste sa v niektorom bode aj vy? Stavím sa že áno! Aj keď sa na prvý pohľad jedná len o banality, zbavenie sa aj takýchto drobných zlozvykov vám dokáže ušetriť množstvo peňazí a taktiež času.
Každodenná rutinná jazda so sebou prináša aj zlozvyky, ktoré častokrát ani nevnímame, no z dlhodobého hľadiska dokážu poškodiť niektorý z komponentov automobilu. Zväčša sa jedná o časti vozidla, s ktorými prichádza šofér do priameho kontaktu – napríklad spojka a prevodovka. Hoci sa jedná len o drobné prehrešky, mechanické časti nemajú vo zvyku odpúšťať a ich životnosť sa postupne skracuje. Výsledkom sú zbytočné servisné náklady, ktoré mohli nejaký čas počkať.
Ruka položená na páke prevodovky
Jedná sa o jeden z najrozšírenejších zlozvykov medzi šoférmi automobilov. Aj keď väčšina z nich si myslí, že týmto k poškodeniu neprichádza, opak je pravdou. Aj tie najmenšie pohyby pákou počas jazdy spôsobujú, že sa jednotlivé pohyblivé časti dotýkajú a tým dochádza k ich opotrebeniu. K rovnako častým výhovorkám patrí aj „veď s tou pákou vôbec nehýbem“ pravdou však je, že naše telo vykonáva pohyb za volantom takmer neustále vplyvom rôznych síl, ktoré na nás počas jazdy pôsobia. Verte teda, že minimálne nejaké malé pohyby na páku prechádzajú a to ku kontaktu radiacej vidlice a rotujúcej objímky úplne stačí.
Zaťažovaný spojkový pedál
Opäť jeden z častých problémov mnohých vodičov s prínosom podobných výhovoriek. Aj tu však platí pravidlo o mikro-pohyboch, najmä vďaka nerovnostiam vozovky. Kvalitná spojka vydrží najmenej 100 000 kilometrov no pri tomto druhu zlozvyku prichádza k zbytočnému opotrebeniu spojkovej lamely a jej životnosť sa výrazne znižuje.
Dupanie na plynový pedál v nízkych otáčkach
Tento zlozvyk používajú najmä takzvaní „šetriči paliva“. Aj za cenu hodinového predbiehania budú motor držať v nízkych otáčkach, čo mu z dlhodobého hľadiska neprospieva. Ešte horšie je na tom dvojhmotný zotrvačník ale aj ďalšie komponenty sú výrazne viac namáhané. Náhle zrýchlenie či už za účelom predbiehania alebo zničenia tej hučiacej Hondy by malo sprevádzať podradenie na nižší prevodový stupeň.
Státie na mieste so zaradenou rýchlosťou
Patríte k tým, čo na semafore bežne stoja so zaradenou rýchlosťou a stlačeným spojkovým pedálom? Rotujúce vypínacie ložisko spojky sa vám časom určite odvďačí nepríjemným zvukom. Pokiaľ viete, že sa istú dobu s autom nepohnete, netrápte spojku. Radšej vyraďte rýchlosť a nohe to vynahraďte brzdovým pedálom. Hoci spojková sada nepatrí medzi drahé položky, jej výmenu nezvládne každý a v servise na vás zaručene šetriť nebudú.
Tak čo, našli ste sa v niektorom bode aj vy? Stavím sa že áno! Aj keď sa na prvý pohľad jedná len o banality, zbavenie sa aj takýchto drobných zlozvykov vám dokáže ušetriť množstvo peňazí a taktiež času.
Každodenná rutinná jazda so sebou prináša aj zlozvyky, ktoré častokrát ani nevnímame, no z dlhodobého hľadiska dokážu poškodiť niektorý z komponentov automobilu. Zväčša sa jedná o časti vozidla, s ktorými prichádza šofér do priameho kontaktu – napríklad spojka a prevodovka. Hoci sa jedná len o drobné prehrešky, mechanické časti nemajú vo zvyku odpúšťať a ich životnosť sa postupne skracuje. Výsledkom sú zbytočné servisné náklady, ktoré mohli nejaký čas počkať.
Ruka položená na páke prevodovky
Jedná sa o jeden z najrozšírenejších zlozvykov medzi šoférmi automobilov. Aj keď väčšina z nich si myslí, že týmto k poškodeniu neprichádza, opak je pravdou. Aj tie najmenšie pohyby pákou počas jazdy spôsobujú, že sa jednotlivé pohyblivé časti dotýkajú a tým dochádza k ich opotrebeniu. K rovnako častým výhovorkám patrí aj „veď s tou pákou vôbec nehýbem“ pravdou však je, že naše telo vykonáva pohyb za volantom takmer neustále vplyvom rôznych síl, ktoré na nás počas jazdy pôsobia. Verte teda, že minimálne nejaké malé pohyby na páku prechádzajú a to ku kontaktu radiacej vidlice a rotujúcej objímky úplne stačí.
Zaťažovaný spojkový pedál
Opäť jeden z častých problémov mnohých vodičov s prínosom podobných výhovoriek. Aj tu však platí pravidlo o mikro-pohyboch, najmä vďaka nerovnostiam vozovky. Kvalitná spojka vydrží najmenej 100 000 kilometrov no pri tomto druhu zlozvyku prichádza k zbytočnému opotrebeniu spojkovej lamely a jej životnosť sa výrazne znižuje.
Dupanie na plynový pedál v nízkych otáčkach
Tento zlozvyk používajú najmä takzvaní „šetriči paliva“. Aj za cenu hodinového predbiehania budú motor držať v nízkych otáčkach, čo mu z dlhodobého hľadiska neprospieva. Ešte horšie je na tom dvojhmotný zotrvačník ale aj ďalšie komponenty sú výrazne viac namáhané. Náhle zrýchlenie či už za účelom predbiehania alebo zničenia tej hučiacej Hondy by malo sprevádzať podradenie na nižší prevodový stupeň.
Státie na mieste so zaradenou rýchlosťou
Patríte k tým, čo na semafore bežne stoja so zaradenou rýchlosťou a stlačeným spojkovým pedálom? Rotujúce vypínacie ložisko spojky sa vám časom určite odvďačí nepríjemným zvukom. Pokiaľ viete, že sa istú dobu s autom nepohnete, netrápte spojku. Radšej vyraďte rýchlosť a nohe to vynahraďte brzdovým pedálom. Hoci spojková sada nepatrí medzi drahé položky, jej výmenu nezvládne každý a v servise na vás zaručene šetriť nebudú.
Tak čo, našli ste sa v niektorom bode aj vy? Stavím sa že áno! Aj keď sa na prvý pohľad jedná len o banality, zbavenie sa aj takýchto drobných zlozvykov vám dokáže ušetriť množstvo peňazí a taktiež času.
Každodenná rutinná jazda so sebou prináša aj zlozvyky, ktoré častokrát ani nevnímame, no z dlhodobého hľadiska dokážu poškodiť niektorý z komponentov automobilu. Zväčša sa jedná o časti vozidla, s ktorými prichádza šofér do priameho kontaktu – napríklad spojka a prevodovka. Hoci sa jedná len o drobné prehrešky, mechanické časti nemajú vo zvyku odpúšťať a ich životnosť sa postupne skracuje. Výsledkom sú zbytočné servisné náklady, ktoré mohli nejaký čas počkať.
Ruka položená na páke prevodovky
Jedná sa o jeden z najrozšírenejších zlozvykov medzi šoférmi automobilov. Aj keď väčšina z nich si myslí, že týmto k poškodeniu neprichádza, opak je pravdou. Aj tie najmenšie pohyby pákou počas jazdy spôsobujú, že sa jednotlivé pohyblivé časti dotýkajú a tým dochádza k ich opotrebeniu. K rovnako častým výhovorkám patrí aj „veď s tou pákou vôbec nehýbem“ pravdou však je, že naše telo vykonáva pohyb za volantom takmer neustále vplyvom rôznych síl, ktoré na nás počas jazdy pôsobia. Verte teda, že minimálne nejaké malé pohyby na páku prechádzajú a to ku kontaktu radiacej vidlice a rotujúcej objímky úplne stačí.
Zaťažovaný spojkový pedál
Opäť jeden z častých problémov mnohých vodičov s prínosom podobných výhovoriek. Aj tu však platí pravidlo o mikro-pohyboch, najmä vďaka nerovnostiam vozovky. Kvalitná spojka vydrží najmenej 100 000 kilometrov no pri tomto druhu zlozvyku prichádza k zbytočnému opotrebeniu spojkovej lamely a jej životnosť sa výrazne znižuje.
Dupanie na plynový pedál v nízkych otáčkach
Tento zlozvyk používajú najmä takzvaní „šetriči paliva“. Aj za cenu hodinového predbiehania budú motor držať v nízkych otáčkach, čo mu z dlhodobého hľadiska neprospieva. Ešte horšie je na tom dvojhmotný zotrvačník ale aj ďalšie komponenty sú výrazne viac namáhané. Náhle zrýchlenie či už za účelom predbiehania alebo zničenia tej hučiacej Hondy by malo sprevádzať podradenie na nižší prevodový stupeň.
Státie na mieste so zaradenou rýchlosťou
Patríte k tým, čo na semafore bežne stoja so zaradenou rýchlosťou a stlačeným spojkovým pedálom? Rotujúce vypínacie ložisko spojky sa vám časom určite odvďačí nepríjemným zvukom. Pokiaľ viete, že sa istú dobu s autom nepohnete, netrápte spojku. Radšej vyraďte rýchlosť a nohe to vynahraďte brzdovým pedálom. Hoci spojková sada nepatrí medzi drahé položky, jej výmenu nezvládne každý a v servise na vás zaručene šetriť nebudú.
Tak čo, našli ste sa v niektorom bode aj vy? Stavím sa že áno! Aj keď sa na prvý pohľad jedná len o banality, zbavenie sa aj takýchto drobných zlozvykov vám dokáže ušetriť množstvo peňazí a taktiež času.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.