Dizajnéri značky Škoda ukázali, ako by ich legendárne modely vyzerali dnes!

Omladzovanie modelov zaručene prinieslo aj tak všednej automobilke, za akú je označovaná česká Škodovka, body popularity aj u dnešnej mladej generácie. Nedávno sme vám ukazovali, ako by asi mohla vyzerať Škoda 1203, keby sa zástupcovia spoločnosti zrazu rozhodli vyrábať jej modernejšiu verziu. Okrem vízie dizajnéra Daniela Hájka sa však o omladenie niektorých modelov pokúsili aj jeho kolegovia. Prinášame vám prehľad všetkých návrhov s futuristickým vzhľadom, no črtami stále blízkymi značke.

Škoda 1203Začnime teda už s tým spomínaným modelom 1203. O moderný návrh sa postaral dizajnér Daniel Hájek, ktorého starí rodičia práve túto legendu doma. Inšpiráciu teda dlha hľadať nemusel a keďže je tento kus už nevhodný na premávku po pozemných komunikáciách, rozhodol sa ukázať svetu, ako by táto Škoda 1203 mohla vyzerať pri využití súčasných výrobných technológií a dizajnových trendov. Výrazne rozširujúca sa karoséria smerom na dol, aerodynamický tvar lemovaný spojenými oknami pre maximálny možný výhľad a nechýba ani dôležitý detail – a to zadné svetlá pripomínajúce originál.

Škoda Felicia Kabriolet

Tento návrh pochádza zasa z dielne Martina Leprinca, ktorý sa inšpiroval pôvodným modelom Škoda Felicia Kabriolet z roku 1959. Keďže dizajnér víta možnosť oceniť ako exteriér, tak aj interiér vozidla zároveň na prvý pohľad, voľba kabrioletu bola jasná. Pretiahnutú, luxusnú karosériu opäť dopĺňa detail z originálneho modelu a tým je po bočných stranách lomené čelné sklo.
Laurin & Klement Voiturette A
Aj ženy samozrejme patria k schopným návrhárom automobilov. Dôkazom toho je dizajnérka Yuhan Zhang, ktorá si vybrala pre modernizáciu najstarší model zo všetkých, ktoré si tu dnes predstavíme. Voiturette A je jedným z úplne prvých produktov českej automobilky a to už zo skorých začiatkov 20. storočia. Jeho moderná verzia sa odráža od pôvodného dizajnu, vrátane vyvýšenej lavice na sedenie.
Škoda 130 RS
Model 130 RS bol v 70. rokoch minulého storočia jedným z prezývaných aj ako Porsche východu. Ľudia ju milovali a na závodných tratiach vyvolávala obrovský rešpekt súperov. O túto modernizáciu sa postaral dizajnér Aymeric Chertier, ktorý celý svoj život obdivoval staré športové vozidlá. Športový pôvod modelu bol zachovaný a preto aj tento návrh dostal ochranný rám spojený s karosériou.
Škoda Popular Monte Carlo
Uzdu svojej fantázii najviac povolil dizajnér Ljudmil Slavov, ktorého moderný návrh už s pôvodnou Škodou Popular moc spoločného nemá. Na prvý pohľad je však jasné, že vychádzal z pôvodného zakrivenia prednej aj zadnej časti vozidla. Tento dizajn pravdepodobne nikdy svoju šancu na sériovú výrobu nedostane, narozdiel od ostatných návrhov.

Pozri si náš e-shop:

Foto obrazy

Fotoobraz Ken Block 43

Zanechaj nám svoj e-mail a buď vždy informovaný o aktuálnych novinkách: