Dve najčastejšie príčiny zadretého motora. Toto sú ony
Zadretý alebo takzvane zapečený motor je jednou z najvážnejších foriem porúch, ktorá môže váš agregát počas prevádzky postihnúť. Oprava býva väčšinou príliš nákladná a preto je ekonomicky výhodnejšie rovno celý motor vymeniť. Takéto fatálne zlyhanie motora môže byť zapríčinené dvoma základnými dôvodmi. Prvým z nich je nedostatočné chladenie motora a druhým, častejším dôvodom, je jeho nedostatočné mazanie. Čo sa v motore deje pri nedostatku kvapalín?
Nedostatok chladiacej kvapaliny:
Zníženým množstvom chladiacej kvapaliny logicky dochádza k zvýšenej teplote pri práci agregátu. To vedie k akémusi upchávaniu olejových kanálikov, v dôsledku „zapekaniu“ motorového oleja v rôznych častiach motora. Výsledkom je teda výrazne oslabené mazanie, čo vedie k postupnému znižovaniu pohybu komponentov a následnému úplnému zadretiu.
Nedostatok motorového oleja:
Asi netreba vysvetľovať, prečo je dostatočné mazanie olejom pre hladký pohyb motora dôležitý. Olej však neslúži len ako primárne mazivo pohyblivých častí, ale zároveň z nich odvádza prebytočné teplo. Rovnako, ako pri nedostatku chladiacej kvapaliny, dochádza pri nedostatku motorového oleja k zvyšovaniu teploty a postupnému upchávaniu mazacích kanálikov. Priebeh je teda veľmi podobný.
Teraz už viete, ktoré dve kvapaliny je potrebné pravidelne kontrolovať pre správny chod vášho motora. Vyhnete sa tým nie len zbytočným servisným nákladom, ale tiež komplikáciám so zháňaním vhodného agregátu, ktorý by mohol poslúžiť ako náhrada. Pravidelná kontrola hladiny a kvality oleja a chladiacej kvapaliny vám zaručí, že k zadretiu vášho motor nedôjde.
Zanechaj nám svoj e-mail a buď vždy informovaný o aktuálnych novinkách: