Česká Škoda patrí k značkám, ktorých dávne dvojdverové modely dnes patria medzi obľúbené a vyhľadávané. Spomenúť môžeme napríklad Škoda 110 R Coupé, Škoda Garde či Škoda Rapid. Model s označením 1101 taktiež prezývaný Tudor sa vyrábal v rokoch 1945 až 1949. Plány vyrábať jeho moderného nástupcu, ktorý mal vyjsť na svetlo sveta začiatkom tohto storočia, sa však nenaplnili. Prečo sa vlastne elegantná Škoda Tudor do výroby nedostala?
Škoda Superb ako základ
Úloha dizajnérov bola jasná – nadviazať na úspešnosť modelov z minulosti a zároveň novému vozidlu dodať moderný štýl. Tudor pochádzal zo štvorice pôvodných návrhov: Škoda Fabia Pick-up, Škoda Superb kombi a Škoda Octavia kabrio. Zrejme netreba príliš zapájať predstavivosť, aby sme si vedeli vybrať víťaza. Koncept modernej verzie Tudor bol postavený na základe Škody Superb, z ktorej si tiež prevzal prednú časť, upravenú verziu podvozku a vtedy najsilnejší motor v ponuke 2,8 litrový šesťvalec s výkonom približne 190 konských síl. Padajúca línia strechy a stúpajúca bočná línia dverí aspoň zadnú časť karosérie decentne ozvláštnila a dodala jej športovo dynamický vzhľad.
Práve v zadnej časti vozidla si môžeme všimnúť „revolučný“ dizajnový prvok, ktorý nie len táto automobilka o pár rokov začala používať bežne – centrálne umiestnený názov. Hoci išlo o názov modelu a dnes sa podobným štýlom umiestňuje názov výrobcu, treba uznať že tento nápad dodal zadnej časti na symetrii. Unikátnym bol zároveň aj interiér, v ktorom automobilka po prvý krát používala hliník a farebné kombinácie pod názvom Onyx a Ivory. Eleganciu a štýl kokpitu vozidla podčiarkovali luxusné kožené sedadlá.
Škodovka už v tej dobe experimentovala s využitím viacerých ovládacích displejov a prístrojový štít patril taktiež k jedinečným prvkom interiéru. Zmodernizovanú Škodu Tudor v roku 2002 ukázali ešte pred oficiálnou premiérou na Ženevskom autosalóne šéfovi koncernu Volkswagen Ferdinandovi Piëchovi. Ten po odhalení povedal: „Príliš krásne na Škodu!“ a vraj to bol jeden z dôvodov, prečo koncern tento model do výroby nepustil. Iné zdroje zasa uvádzajú o niečo reálnejšiu verziu príbehu a to takú, že v danej dobe nebol zo strany zákazníkov veľký záujem o vozidlá podobnej koncepcie. Preto tento zaujímavý, no žiaľ neúspešný model dnes môžeme nájsť v múzeu v Mladej Boleslavi.