Štartovanie so stlačenou spojkou - Prospieva alebo škodí motoru?
Štartovanie so stlačeným spojkovým pedálom. Áno alebo nie? To je jedna z tých klasických vojen ako napríklad automatická vs. manuálna prevodovka. Pravdou však je, že viac ako 80% majiteľov vozidiel s manuálnou prevodovkou štartuje motor so zošliapnutou spojkou a veľká väčšina z nich nemá poňatia prečo to tak robí. Možno už len pocitovo vnímajú, že motor sa rozbieha o niečo ľahšie.
Aký je teda ten správny spôsob? Nuž, ako kedy. Pri niektorých vozidlách je vyslovene neodporúčané štartovanie motora so stlačenou spojkou, pri iných zasa odporúčané a niektoré moderné modely bez stlačenia spojkového pedálu ani nenaštartujete. Správny spôsob štartovania, majú niektoré autá aj uvedené vo svojej použivateľskej príručke. Aký je jednotlivých spôsoboch vlastne rozdiel?
Štartovanie so stlačeným spojkovým pedálom v podstate nepredstavuje žiaden závažný problém a v konečnom dôsledku prináša viac pozitív ako negatív. Hlavným plusom je výrazné uľahčenie rozbehu motora. To zasa z dlhodobého hľadiska vplýva na životnosť niektorých komponentov, ako napríklad štartér či výdrž batérie. Dokonca množstvo starších vozidiel bez stlačenej spojky v zimných mesiacoch ani nenaštartuje, pretože batéria nie je schopná dodať štartéru dostatočné množstvo energie pre roztočenie zotrvačníka.
Poslednou a takou drobnou pozitívnou výhodou štartovania so spojkou je bezpečnosť. Niektorí ľudia namiesto použitia parkovacej brzdy radšej zaradia rýchlostný stupeň. Pri následnom štartovaní bez zošliapnutia spojkového pedálu by mohlo dôjsť nie len k poškodeniu karosérie vášho vozidla, ale aj k zraneniu osoby nachádzajúcej sa v jeho blízkosti.
Zanechaj nám svoj e-mail a buď vždy informovaný o aktuálnych novinkách: