Všetky ceny sú prepočítane z japonských Yenov. Samozrejmosťou je ich špecifikácia, nakoľko podobných astronomických cien dosahujú hlavne zachovalé kusy s minimálnym nájazdom kilometrov.
Všetky ceny sú prepočítane z japonských Yenov. Samozrejmosťou je ich špecifikácia, nakoľko podobných astronomických cien dosahujú hlavne zachovalé kusy s minimálnym nájazdom kilometrov.
Všetky ceny sú prepočítane z japonských Yenov. Samozrejmosťou je ich špecifikácia, nakoľko podobných astronomických cien dosahujú hlavne zachovalé kusy s minimálnym nájazdom kilometrov.
Ďalšou ikonickou klasickou z týchto končín je Toyota Supra. Prvá generácia sa začala vyrábať v roku 1979 a jej základný dizajn bol odvodený od vtedajšej úspešnej Toyoty Celica. Supra sa však časom odlíšila najmä výkonom a jej popularita začala rapídne stúpať. Svojim dizajnom a nadčasovými jazdnými vlastnosťami sa do sŕdc nadšencov motorizmu zapísala najmä štvrtá generácia s označením Mark 4. Jej výroba bola čiastočne spustená v decembri roku 1992. Čiastočne preto, že sa jednalo o prvých dvadsať skúšobných kusov. Oficiálna masová výroba sa teda datuje na apríl 1993. Pôvodné hranaté tvary skorších modelov boli nahradené aerodynamickou verziou karosérie.
Vozidlá určené pre Japonský trh ukrývali pod kapotou radové šesťvalce v dvoch verziách. Tá prvá bol atmosferický motor 2JZ-GE s výkonom 223 konských síl. Druhá verzia 2JZ-GTE bola obohatená dvoma turbodúchadlami, vďaka čomu výkon stúpol na 280 koní. Modely určené na export mali síce menšie turbá, no s oceľovými lopatkami a dostali tiež väčšie palivové vstrekovače. Tieto úpravy zvýšili výkon na 320 koní, čo Supre zabezpečovalo zrýchlenie z 0 na 100 km/h za približne 5 sekúnd.
Maximálna rýchlosť vozidla s preplňovaným motorom bola 270km/h, no opäť kvôli pravidlám v Japonsku bola obmedzená na 180km/h. Verzie určené na export dostali obmedzenie na 250km/h. Výroba štvrtej generácie bola oficiálne ukončená kvôli sprísneným emisným štandardom, no jej popularita vďaka kvalitnej konštrukcii motora odolávajúcej extrémny výkon je na vzostupe dodnes. To sa odráža aj na cene, za ktorú možno zachovalý kus s nízkym nájazdom kilometrov kúpiť.
Toyota Supra Mk4
ROK VÝROBY | CENA NOVÉHO AUTA (€) | HODNOTA AUTA DNES (€) |
1993 | 28 138 € | 48 750 € |
1994 | 29 433 € | 50 994 € |
1995 | 30 913 € | 52 082 € |
1996 | 31 735 € | 51 933 € |
1997 | 24 254 € | 37 945 € |
1998 | 25 551 € | 40 248 € |
Toyota Supra Mk4 Turbo
ROK VÝROBY | CENA NOVÉHO AUTA (€) | HODNOTA AUTA DNES (€) |
1993 | 32 804 € | 58 289 € |
1994 | 35 189 € | 60 965 € |
1995 | 39 053 € | 65 795 € |
1996 | 41 437 € | 67 810 € |
1997 | 32 804 € | 52 478 € |
1998 | 33 304 € | 52 461 € |
Všetky ceny sú prepočítane z japonských Yenov. Samozrejmosťou je ich špecifikácia, nakoľko podobných astronomických cien dosahujú hlavne zachovalé kusy s minimálnym nájazdom kilometrov.
Ďalšou ikonickou klasickou z týchto končín je Toyota Supra. Prvá generácia sa začala vyrábať v roku 1979 a jej základný dizajn bol odvodený od vtedajšej úspešnej Toyoty Celica. Supra sa však časom odlíšila najmä výkonom a jej popularita začala rapídne stúpať. Svojim dizajnom a nadčasovými jazdnými vlastnosťami sa do sŕdc nadšencov motorizmu zapísala najmä štvrtá generácia s označením Mark 4. Jej výroba bola čiastočne spustená v decembri roku 1992. Čiastočne preto, že sa jednalo o prvých dvadsať skúšobných kusov. Oficiálna masová výroba sa teda datuje na apríl 1993. Pôvodné hranaté tvary skorších modelov boli nahradené aerodynamickou verziou karosérie.
Vozidlá určené pre Japonský trh ukrývali pod kapotou radové šesťvalce v dvoch verziách. Tá prvá bol atmosferický motor 2JZ-GE s výkonom 223 konských síl. Druhá verzia 2JZ-GTE bola obohatená dvoma turbodúchadlami, vďaka čomu výkon stúpol na 280 koní. Modely určené na export mali síce menšie turbá, no s oceľovými lopatkami a dostali tiež väčšie palivové vstrekovače. Tieto úpravy zvýšili výkon na 320 koní, čo Supre zabezpečovalo zrýchlenie z 0 na 100 km/h za približne 5 sekúnd.
Maximálna rýchlosť vozidla s preplňovaným motorom bola 270km/h, no opäť kvôli pravidlám v Japonsku bola obmedzená na 180km/h. Verzie určené na export dostali obmedzenie na 250km/h. Výroba štvrtej generácie bola oficiálne ukončená kvôli sprísneným emisným štandardom, no jej popularita vďaka kvalitnej konštrukcii motora odolávajúcej extrémny výkon je na vzostupe dodnes. To sa odráža aj na cene, za ktorú možno zachovalý kus s nízkym nájazdom kilometrov kúpiť.
Toyota Supra Mk4
ROK VÝROBY | CENA NOVÉHO AUTA (€) | HODNOTA AUTA DNES (€) |
1993 | 28 138 € | 48 750 € |
1994 | 29 433 € | 50 994 € |
1995 | 30 913 € | 52 082 € |
1996 | 31 735 € | 51 933 € |
1997 | 24 254 € | 37 945 € |
1998 | 25 551 € | 40 248 € |
Toyota Supra Mk4 Turbo
ROK VÝROBY | CENA NOVÉHO AUTA (€) | HODNOTA AUTA DNES (€) |
1993 | 32 804 € | 58 289 € |
1994 | 35 189 € | 60 965 € |
1995 | 39 053 € | 65 795 € |
1996 | 41 437 € | 67 810 € |
1997 | 32 804 € | 52 478 € |
1998 | 33 304 € | 52 461 € |
Všetky ceny sú prepočítane z japonských Yenov. Samozrejmosťou je ich špecifikácia, nakoľko podobných astronomických cien dosahujú hlavne zachovalé kusy s minimálnym nájazdom kilometrov.
Mnoho áut z 90-tych rokov sa môže pýšiť dizajnom, ktorý je moderný ešte aj o takmer 30 rokov neskôr. Niet sa čomu čudovať, že ich hodnota neustále rapídne rastie a v mnohých smeroch sú považované za vhodné investičné vozidlá. To znamená, že majitelia si ich kúpili najmä s vidinou neskoršieho zárobku pri predaji. Dnes sa pozrieme na troch zástupcov Japonska, o ktorých sme toho už počuli až až. Stali sa ikonami autičkárov nie len v Európe a zohnať ich v kvalitnom stave za rozumnú cenu je hotové umenie. Koľko však stáli ako nové z výroby a koľko peňazí za ne zaplatíte dnes?
HONDA NSX
Prvá generácia športového unikátu od výrobcu Honda s modelovým označením NSX (v Amerike predávaný ako Acura NSX) sa vyrábala v rokoch 1990 až 2005. O dominantnom výkone hovorila najmä nízko položená karoséria s agresívnymi líniami a motor uložený v strede. Celohliníkový benzínový vidlicový šesťvalec s variabilným časovaním ventilov a systémom VTEC dodával vozidlu výkon na zadnú nápravu. Na výber boli dve verzie: 3-litrová V6 s výkonom 274 koní a 3,2-litrová V6, ktorá poskytovala o 20 koní viac. Typov samotného vozidla bolo niekoľko, no líšili sa hlavne karosériou (napr. Targa) a typom prevodovky (od 4 stupňovej automatickej až po 6 stupňový manuál).
Dnes patrí práve model NSX k najmenej dostupným vozidlám z tejto trojice a práve preto je jeho cena primeraná k tomuto faktu. Za 15 rokov produkcie sa toho pomenilo skutočne dosť. Modernizovali sa niektoré z výrobných procesov a vďaka tomu mali niektoré kusy až o 100 kilogramov nižšiu hmotnosť ako tie pôvodné. Nejdeme vás tak zaťažovať dokopy 51 rôznymi cenovkami a pozrieme sa iba na základné sumy.
TYP | POHON | CENA NOVÉHO AUTA | HODNOTA AUTA DNES |
Základný model | 2977cc / 5MT | 47 866 € | 95 190 € |
Základný model | 2977cc / 4AT | 51 455 € | 102 327 € |
Type S Zero | 3179cc / 6MT | 65 648 € | 106 312 € |
Type T | 2977cc / 5MT | 85 910 € | 146 519 € |
Type T | 2977cc / 4AT | 89 039 € | 151 855 € |
Type S | 3179cc / 6MT | 68 978 € | 111 705 € |
Type R | 2977cc / 5MT | 64 363 € | 119 238 € |
Ceny sú samozrejme rôzne v závislosti od použitých kombinácií karosérie, motora a prevodovky. Veľkú úlohu tu tiež zohráva rok výroby daného vozidla. Čím bolo novšie a najmä populárnejšie, tým viac si zákazník priplatil. Napríklad základný model priamo z výrobnej linky s 3 litrovým motorom a štvorstupňovou automatickou prevodovkou stál v roku 1990 v prepočte 47 866 € a identický model stál v roku 2004 viac ako 70 000€
Nissan GT-R r34
Príbeh športových áut s označením GT-R sa začal písať v Japonsku ešte v roku 1969. Pre výrazne pokrokové systémy a technológie sa stal Skyline akousi vlajkovou loďou športových vozidiel značky Nissan. Medzi najvyhľadávanejšie modely patrí verzia R34 (piata generácia) a to hlavne vďaka kombinácii vynikajúcich jazdných vlastností, agresívneho dizajnu a pomerne slušného výkonu. Tá sa vyrábala v rokoch 1998 až 2002 a z výrobnej linky zišlo dokopy dvojdverových aj štvordverových verzií 65 000 kusov.
Pohon zabezpečoval najčastejšie 2,6 litrový radový šesťvalec, posilnený dvojicou turbodúchadiel s výkonom 330 konských síl. Tento výkon musel byť však kvôli cestným zákonom v Japonsku znížený na 276 koní. Už v tej dobe začal Nissan experimentovať s rôznymi ukazovateľmi na multifunkčnom LCD displeji, ktoré sa považujú za dominantu generácie Nissanu GTR R-35. Vidieť na konci 90tych rokov na displeji plniaci tlak turbodúchadiel, teplotu nasávaného vzduchu či výfukových plynov bolo viac ako nezvyklé. Systém série Nismo navyše obsahoval meranie času na kolo a meranie preťaženia pôsobiaceho na šoféra.
V roku 2000 bola na trh uvedená verzia V-Spec II, ktorá dostala špeciálnu kapotu z uhlíkových vlákien a nasávacími otvormi, väčšie brzdové kotúče a pevnejšie podvozkové časti. V neposlednom rade je veľkým plusom motor, ktorý bol konštruovaný tak, aby bez problémov zniesol aj vyššie zaťaženie či väčšie turbá pri prestavbe na závodný špeciál. Vďaka tomu patrí model GTR R-34 zaslúžene k legendám, ktoré sú dnes veľmi vyhľadávané a ich cena každým dňom stúpa.
Nissan GT-R r34 (r.v.:1999)
MODEL | CENA NOVÉHO AUTA (€) | HODNOTA AUTA DNES (€) |
GT-R | 37 488 € | 57 693 € |
GT-R MIDNIGHT PURPLE II | 38 605 € | 59 411 € |
GT-R V SPEC | 41 989 € | 64 619 € |
GT-R V SPEC MIDNIGHT PURPLE II | 43 114 € | 66 350 € |
GT-R V SPEC N1 | 44 989 € | 69 236 € |
Nissan GT-R r34 (r.v.:2000)
MODEL | CENA NOVÉHO AUTA (€) | HODNOTA AUTA DNES (€) |
GT-R | 37 863 € | 56 374 € |
GT-R MIDNIGHT PURPLE III | 38 614 € | 57 492 € |
GT-R V SPEC II | 43 114 € | 64 192 € |
GT-R V SPEC MIDNIGHT PURPLE III | 43 114 € | 64 192 € |
GT-R V SPEC II N1 | 45 739 € | 68 101€ |
Nissan GT-R r34 (r.v.:2001)
MODEL | CENA NOVÉHO AUTA (€) | HODNOTA AUTA DNES (€) |
GT-R M SPEC | 44 629 € | 64 610 € |
Nissan GT-R r34 (r.v.:2002)
MODEL | CENA NOVÉHO AUTA (€) | HODNOTA AUTA DNES (€) |
GT-R V SPEC II NUR | 45 755 € | 65 208 € |
GT-R M SPEC NUR | 47 255 € | 67 346 € |
Ďalšou ikonickou klasickou z týchto končín je Toyota Supra. Prvá generácia sa začala vyrábať v roku 1979 a jej základný dizajn bol odvodený od vtedajšej úspešnej Toyoty Celica. Supra sa však časom odlíšila najmä výkonom a jej popularita začala rapídne stúpať. Svojim dizajnom a nadčasovými jazdnými vlastnosťami sa do sŕdc nadšencov motorizmu zapísala najmä štvrtá generácia s označením Mark 4. Jej výroba bola čiastočne spustená v decembri roku 1992. Čiastočne preto, že sa jednalo o prvých dvadsať skúšobných kusov. Oficiálna masová výroba sa teda datuje na apríl 1993. Pôvodné hranaté tvary skorších modelov boli nahradené aerodynamickou verziou karosérie.
Vozidlá určené pre Japonský trh ukrývali pod kapotou radové šesťvalce v dvoch verziách. Tá prvá bol atmosferický motor 2JZ-GE s výkonom 223 konských síl. Druhá verzia 2JZ-GTE bola obohatená dvoma turbodúchadlami, vďaka čomu výkon stúpol na 280 koní. Modely určené na export mali síce menšie turbá, no s oceľovými lopatkami a dostali tiež väčšie palivové vstrekovače. Tieto úpravy zvýšili výkon na 320 koní, čo Supre zabezpečovalo zrýchlenie z 0 na 100 km/h za približne 5 sekúnd.
Maximálna rýchlosť vozidla s preplňovaným motorom bola 270km/h, no opäť kvôli pravidlám v Japonsku bola obmedzená na 180km/h. Verzie určené na export dostali obmedzenie na 250km/h. Výroba štvrtej generácie bola oficiálne ukončená kvôli sprísneným emisným štandardom, no jej popularita vďaka kvalitnej konštrukcii motora odolávajúcej extrémny výkon je na vzostupe dodnes. To sa odráža aj na cene, za ktorú možno zachovalý kus s nízkym nájazdom kilometrov kúpiť.
Toyota Supra Mk4
ROK VÝROBY | CENA NOVÉHO AUTA (€) | HODNOTA AUTA DNES (€) |
1993 | 28 138 € | 48 750 € |
1994 | 29 433 € | 50 994 € |
1995 | 30 913 € | 52 082 € |
1996 | 31 735 € | 51 933 € |
1997 | 24 254 € | 37 945 € |
1998 | 25 551 € | 40 248 € |
Toyota Supra Mk4 Turbo
ROK VÝROBY | CENA NOVÉHO AUTA (€) | HODNOTA AUTA DNES (€) |
1993 | 32 804 € | 58 289 € |
1994 | 35 189 € | 60 965 € |
1995 | 39 053 € | 65 795 € |
1996 | 41 437 € | 67 810 € |
1997 | 32 804 € | 52 478 € |
1998 | 33 304 € | 52 461 € |
Všetky ceny sú prepočítane z japonských Yenov. Samozrejmosťou je ich špecifikácia, nakoľko podobných astronomických cien dosahujú hlavne zachovalé kusy s minimálnym nájazdom kilometrov.