Volkswagen Polo tretej generácie je stále veľmi rozšíreným vozidlom na našich cestách. Vyrábal sa od roku 1994 do roku 2003 a na internete je možné zohnať pojazdný kúsok už od 500 eur.
Peugeot 206
Stará dobrá dvesto šestka s dizajnom, ktorý neomrzí ešte ani v dnešnej modernej dobe. Vyrábala sa od roku 1998 a vďaka veľkému záujmu ju niektoré krajiny sveta – ako napríklad Brazília či Argentína prestali vyrábať len pred pár rokmi. Rovnako je možné ju získať v pojazdnom stave už za 500€.
Seat Ibiza
Tretia generácia obľúbeného hatchbacku sa objavila na trhu v roku 1998 v trojdverovej aj päťdverovej verzii. Vďaka svojej kompaktnosti sa za krátko stala obľúbenou v celej Európe, takže na cestách ich behá ešte stále dosť. V prípade záujmu je možné poobzerať sa aj po jeho väčšej verzii s karosériou sedan s názvom Seat Cordoba a ak budete mať šťastie, nezaplatíte viac ako 650€.
Škoda Fabia
Fabia 6Y, alebo teda jednotková Fabia ako je u nás bežné nazývaná bola vyrábaná v rokoch 1999 až 2007. Aktuálne je asi najdostupnejším lacným autom v našom regióne. Rovnako vysoký je aj výskyt a dostupnosť náhradných dielov, vďaka čomu je možné ju udržiavať v slušnom stave čo najdlhšiu dobu. Cena rovnako závisí od stavu, typu karosérie a pohonnej jednotky no benzínové 1,4 možno zakúpiť už približne od 6 stoviek.
Citroën Xsara
Xsara bola od roku 1997 do roku 2006 vyrábaná v rôznych karosárskych prevedeniach s veľkým množstvom motorov na výber. U nás síce nepatrí k príliš obľúbeným modelom ale predsa je to jedna z možností. Na internete sa nájdu aj za 450€ a dokonca v podobných cenách možno nájsť aj MPV verziu s názvom Xsara Picasso.
Fiat Punto
Alternatívnou možnosťou presunu v bodu A do bodu B je aj prvá generácia Fiatu Punto. Hatchback produkovaný v rokoch 1993 až 1999 je možné si zaobstarať za 500 eur a navyše jeho novšia, druhá generácia stojí len za o zopár stoviek viac.
Nissan Primera
Cena Nissanu Primera je tiež výrazne priaznivá pri voľbe auta za jednu výplatu. Dokonca v podobnej cenovej relácii si možno zakúpiť každú z troch generácií – teda p10, p11 aj p12. Otázkou už je potom len stav motora a rovnako aj karosérie.
Dacia Logan
Ekonomický model od Dacie sa stal obľúbeným práve pre jeho počiatočnú nízku cenu. Tým si rýchlo zabezpečil vysoké predaje a veľa počiatočných kusov môžeme na našich cestách vídať ešte aj dnes. Ich cena sa začína na 500 eurách.
Renault Thalia
Veľmi podobným prípadom ako Logan je aj Renault Thalia. Tých je na našom trhu ešte omnoho viac a tým pádom si za jednu výplatu máte z čoho vyberať. Vizuálne síce nepatrí k tým najlákavejším ale pri správnej starostlivosti ako dopravný prostriedok bohato postačuje – najmä tým nenáročnejším.
Opel Astra
Aj Astra má u nás veľmi široké zastúpenie. Za podobnú sumu ako predchádzajúce vozidlá si možno zakúpiť generáciu G, teda druhú. Opäť je na výber z veľkého množstva inzerovaných kusov a cena plne pojazdných kúskov sa začína na sume 600 eur.
Chevrolet Kalos
Kalos u nás síce nie je príliš rozšíreným vozidlom, no prekvapivá je jeho nízka cena vzhľadom na rok výroby. Kus vyrobený v roku 2006 môže byť váš už za 550€ a to vôbec neznie zle. Aj napriek tomu že sa jedná zväčša o 1,2 a 1,4 litrové motory s nízkym výkonom, na presun po meste to určite stačí.
Ford Focus
Focus prvej generácie vyrábaný od roku 1998 bol často vyhľadávaným kvôli kvalite jeho prevedenia. Či je to pravda by mali skôr povedať jeho aktuálni alebo bývalí majitelia. Každopádne ich výber či už vo verzii hatchback alebo kombi už od 600 eur je skutočne veľký.